تحولی در سیستم تحویل جوهر چاپ دیجیتال

در یک همکاری مشترک گروه Global Graphics Software با APS Engineering سیستم تحویل جوهر با قابلیت OPC UA ایجاد شده تا با هر جنبه ای از اکوسیستم جوهر افشان صنعتی ارتباط برقرار کند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همکار ی این شرکت‌ها سیستم تحویل جوهر با قابلیت OPC UA را برای SmartDFE ایجاد میکند، یک نرم‌افزار و سخت‌افزار کامل که چاپ را به کارخانه هوشمند و کاملاً خودکار اضافه می‌کند. Global Graphics Software یک سرور OPC برای APS ساخته و یک رابط کاربری برای مشتری در Smart Print Controller ایجاد کرد تا این دو بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند.
همچنین Global Graphics یک پیاده سازی مبتنی بر SCADA برای مشاهده تمام داده های سیستم جوهر از طریق یک بسته استاندارد SCADA ساخته است.
توسعه به این معنی است که چاپگر را می توان از راه دور از یک iPad یا یک مرورگر روی دسکتاپ نظارت کرد. داده ها را می توان از سیستم تحویل جوهر در یک پایگاه داده بایگانی تاریخی ذخیره کرد تا عملکردهای دیگری مانند نگهداری پیش بینی را فعال کند.

سیستم OPC UA (Open Platform Communications Unified Architecture) استاندارد قابلیت همکاری برای تبادل امن و قابل اعتماد داده در اتوماسیون صنعتی و سایر صنایع است. این مستقل از پلتفرم است و جریان یکپارچه اطلاعات را در بین سیستمهای چند فروشنده تضمین می‌کند. سیستم تحویل جوهر اطلاعات را به یک سیستم SCADA (Supervisory Control and Acquisition) می فرستد که زیرسیستم چاپ و سایر دستگاه های موجود در کارخانه را کنترل و نظارت می کند.

اریک ورال، معاون محصولات و خدمات نرم‌افزار گرافیک جهانی، اظهار داشت: ظرف چند هفته، ما یک رابط OPC UA را با استفاده از یک کنترلر تعبیه شده ارزان به عنوان ورودی به سیستم تحویل جوهر اضافه کردیم، این تغییر بدون نوشتن خط دیگری از کد، اکنون می‌توانیم داده‌ها و کنترل‌ها را به SCADA و سیستم‌های پردازش ابری مانند AWS IoT Sitewise ارسال کنیم.