ترخیص ۷ هزار تن کاغذ تا هفته آینده

وزیر ارشاد: امیدواریم تا اوایل هفته آینده ۶ یا ۷ هزار تن کاغذی که در مسیر گمرک است ترخیص و روانه بازار شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسأله کاغذ گفت: مسأله کاغذ فرهنگی که در حدود ۸۰ هزار تن برای کتاب و مطبوعات در سال ۹۸ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی باید انجام شود به تأیید نهایی رسیده و اول این هفته بانک مرکزی ابلاغ کرده است. البته هنوز کار برخی از آنها در آن بخشی که می خواهد مراحل ترخیص نهایی شود از لحاظ ارزی انجام نشده و از دکتر همتی رئیس بانک مرکزی خواستم سریعتر این کار را انجام شود.

سید عباس صالحی گفت: ما امیدوار بودیم تا الان بحث گمرک ما حل شده باشد البته این بحث به گمرک محدود نمی شود. تأخیری که در سه ماه گذشته رخ داد به این دلیل است که ارز نیمایی باشد یا ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و همین امر محموله ها را متوقف کرده بود. امیدواریم تا حداکثر تا اوایل هفته آینده، ۶ یا ۷ هزار تن کاغذی که در مسیر گمرک است ترخیص و روانه بازار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شوراهای حل اختلاف فرهنگ و رسانه گفت: یکی از مشکلاتی که اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه داشتند این بود که بعضی از دعاوی علیه آنها، چه شخصیت حقیقی و چه حقوقی در محاکم عالی مطرح می شد و گاهی به شکل روشنی رویه ها برای محاکم و یا آنها مکشوف نبود، با موافقت قوه قضاییه و مسیری که طی شد، مجتمع حل اختلاف فرهنگ و رسانه در حال شکل گرفتن است. مکان، قضات و مجموعه هایی که می خواهند حضور پیدا کنند، ما اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ای را که به عنوان کارشناسان می توانند حضور پیدا کنند معرفی کردیم و به نظر می رسد این مسیر می تواند کمک کند دعاوی حقیقی و حقوقی در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند امیدواریم در دو ماه آینده شاهد آغاز به کار آن باشیم.