راهنمای خرید بهترین چاپگر خانگی بازار [بهمن ۱۴۰۱]

برای خرید بهترین چاپگر خانگی چقدر باید هزینه کرد؟ چاپگر لیزری بهتر است یا جوهری؟ با راهنمای خرید بهترین چاپگر خانگی همراه زومیت باشید.

با اینکه رشد فناوری‌های دیجیتال نیاز به چاپ و کاغذ را کمتر از قبل کرده است، همچنان چاپگر یکی از ابزارهای ضروری برای انواع کاربری‌ها، ‌از خانگی گرفته تا حرفه‌ای محسوب می‌شود. انواع مختلف چاپگرها برای کارهای مختلفی، ازجمله چاپ صفحات گرافیک‌محور و متن‌محور کاربرد خواهند داشت و انتخاب بهترین پرینتر خانگی برای فعالیت مدنظر شما بسیار اهمیت دارد.

برای خرید بهترین چاپگر خانگی علاوه‌بر درنظرگرفتن قیمت،‌ باید به طول عمر دستگاه و کارتریج، سرعت، دقت و فناوری چاپ آن دقت کرد. برای مثال، اگر بودجه‌ی بسیار محدودی برای خرید پرینتر رنگی دارید، بهتر است سراغ نوع جوهرافشان آن بروید؛ البته هزینه‌های جانبی چاپگر جوهری ممکن است در درازمدت بیشتر از نوع لیزری باشد.

در این مقاله‌‌، بهترین پرینترهای خانگی بازار در رده‌های قیمت مختلف از برندهایی مانند اچ‌پی، کانن، برادر، اپسون و ریکو را معرفی می‌کنیم؛ پس تا پایان با زومیت همراه باشید.

انواع پرینتر خانگی بر‌اساس رنگ

چاپگرها از‌نظر رنگ به دو نوع عمده‌ی رنگی و سیاه‌وسفید دسته‌بندی می‌شوند. چاپگرهای سیاه‌وسفید فقط از جوهر یا تونر مشکی استفاده می‌کنند و اگر هدف شما از خرید پرینتر چاپ متون است، پرینتر سیاه‌وسفید برایتان مناسب و به‌صرفه خواهد بود. چاپگرهای رنگی بدون درنظر‌گرفتن فناوری چاپ به‌کاررفته در آن‌ها، برای چاپ صفحات گرافیک‌محور و عکس مناسب خواهند بود.

انواع چاپگر خانگی بر اساس تکنولوژی چاپ

بهترین پرینتر خانگی بر‌اساس فناوری چاپ به دو نوع عمده‌ی جوهرافشان و لیزری تقسیم می‌شوند.

چاپگرهای جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان رایج‌‌ترین نوع چاپگرهایی هستند که برای مصارف خانگی و اداری در ابعاد کوچک استفاده می‌شوند. چاپگر جوهری با ریختن قطرات ریز جوهر روی کاغذ متن یا تصویر را شکل می‌دهند. همچنین، به‌دلیل هزینه‌ی کم و چاپ رنگی با‌کیفیت و سهولت استفاده بین کاربران بسیار محبوب هستند.

پرینترهای لیزری

چاپگرهای لیزری ابتدا با لیزر تصویر را روی درامی چرخان حکاکی و سپس تصویر را به کاغذ منتقل می‌کند. پرینترهای لیزری که از تونر یا پودر به‌جای جوهر استفاده می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی برای کارهای چاپی در مقیاس بزرگ هستند و به‌دلیل سرعت و چاپ متن با کیفیت رضایت‌بخش و هزینه‌های جانبی کم طرفداران بسیار زیادی دارند.

گفتنی است در دسته‌بندی کلی‌تر، پرینترهای لیزری جزو موارد ضربه‌ای و پرینترهای جوهرافشان در دسته‌ی غیرفشاری قرار می‌گیرند.

پرینتر جوهری بهتر است یا لیزری؟

پس از شناخت انواع بهترین چاپگر خانگی، حالا باید ببینیم تفاوت چاپگر جوهرافشان با چاپگر لیزری در چیست. درواقع، سؤال اصلی این است که پرینتر جوهری بهتر است یا لیزری؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ابتدا باید معایب و مزایای هرکدام از این نوع پرینترها را بررسی کنیم.

مزایای پرینتر لیزری
قیمت خرید کارتریج تونر بسیار کمتر از کارتریج جوهر است.
سرعت چاپ پرینتر لیزری بسیار بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.
کیفیت چاپ اسناد و متون در پرینترهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهری است.
کارتریج‌های تونر ظرفیت و دوام بیشتری دارند.
معایب پرینترهای لیزری
قیمت خرید چاپگرهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهری است.
عملکرد پرینترهای لیزری هنگام چاپ تصاویر به‌پای پرینترهای جوهری نمی‌رسد.
معمولاً اندازه‌ی چاپگرهای لیزری بزرگ‌تر از پرینترهای جوهری است و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

در مقایسه‌ی پرینترهای جوهری و لیزری، به معایب و مزایای پرینترهای جوهری نیز اشاره کردیم؛ اما به‌طورخلاصه چاپگرهای جوهرافشان معمولاً ارزان‌تر و کوچک‌تر از چاپگرهای لیزری هستند و برای چاپ عکس و نموداری گرافیکی مناسب خواهند بود. همچنین، کارتریج‌های پرینترهای جوهری که ظرفیت و طول عمر کمتری از کارتریج‌های تونر در پرینترهای لیزری دارند، گران‌تر هستند.

پس اگر بخواهیم بدانیم پرینتر جوهری بهتر است یا پرینتر لیزری، باید ابتدا نیازهای خود را بسنجیم. اگر برای چاپ متون می‌خواهید چاپگر بخرید، پرینتر لیزری برای شما مناسب‌تر است؛ اما اگر برای چاپ نمودارهای گرافیکی و تصویر قصد دارید پرینتر بخرید، پرینتر جوهرافشان گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

بهترین پرینتر چندکاره‌ی خانگی کدام مدل است؟

برای انتخاب بهترین چاپگر چندکاره‌ی خانگی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌توان به گزینه‌هایی مناسبی مانند پرینتر چندکاره‌ی لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M28a با قابلیت انجام اسکن و پرینت و کپی به‌صورت تک‌رنگ، پرینتر ارزان‌قیمت چندکاره‌ی جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s با قابلیت چاپ عکس، پرینتر رنگی چندکاره‌ی جوهرافشان اپسون مدل EcoTank L3250 و پرینتر چندکاره‌ی لیزری برادر مدل DCP-L2540DW با قابلیت چاپ تک‌رنگ اشاره کرد.

بهترین برند چاپگر خانگی کدام است؟

عنوان بهترین مارک پرینتر خانگی از‌نظر کیفیت چاپ و کیفیت ساخت و مقرون‌به‌صرفه‌بودن را می‌توان لایق سازندگان زیر دانست.

HP (Hewlett-Packard)

اچ‌پی یکی از شرکت‌های فناوری بزرگ جهان با بیش‌ از ۶۰ سال سابقه است که در تولید انواع مختلف چاپگر، از مدل‌های جوهرافشان اقتصادی تا پرینترهای لیزری پیشرفته برای استفاده حرفه‌ای دست دارد. چاپگرهای HP از محبوب‌ترین‌های بازار بین عموم کاربران محسوب می‌شوند.

Canon

کانن یکی دیگر از شرکت‌های پیشرو در فناوری روز دنیا است که انواع چاپگرها، از مدل‌های پایین‌رده گرفته تا محصولات حرفه‌ای را تولید می‌کند. پرینترهای کانن به‌دلیل کیفیت چاپ عالی خود مخصوصاً برای چاپ عکس شهرت دارند. همچنین، وجود تنوع محصولی و دوام زیاد باعث شده است تا چاپگرهای کانن همواره در کانون توجه عده‌ی زیادی از کاربران باشند.

Epson

اپسون یکی دیگر از برندهای معتبر بازار پرینترها محسوب می‌شود که علاوه‌بر تنوع محصولی مناسب، به‌دلیل دقت رنگ عالی و چاپ جزئیات واضح همواره بر سر زبان‌ها است. گفتنی است که هزینه‌های جانبی پرینترهای اپسون معمولاً از دیگر برندها کمتر است که برای کاربران با بودجه‌های محدود و صرفه‌جویی در هزینه‌های بلندمدت مناسب خواهد بود.

Brother

برادر برند معتبر دیگری در صنعت چاپگرها است که محصولات متنوعی را برای استفاده‌های خانگی و حرفه‌ای تولید می‌کند. پرینترهای برادر به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن و سهولت استفاده و کیفیت چاپ مناسب معروف هستند که محصولات آن‌ها را برای استفاده در منزل و دفتر کار مناسب می‌کند.

فهرست بهترین چاپگرهای خانگی بازار
بهترین چاپگر خانگی اقتصادی

پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل DeskJet 2131

وقتی نگاهی به قیمت پرینتر اچ پی مدل DeskJet 2131 بیندازید، احتمالاً تصور اینکه این چاپگر بتواند از پس هر سه کار پرینت و اسکن و کپی به‌خوبی برآید، کمی سخت باشد؛ البته باتوجه‌به هزینه‌ای که شاید برای یکی از سه کار عنوان‌شده کافی باشد، نباید انتظار بسیار زیادی از این چاپگر داشت.

این دستگاه مقرون‌به‌صرفه که جای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کند، از قابلیت چاپ رنگی با فناوری جوهرافشان و اسکن با وضوح ۱۲۰۰dpi و کپی با وضوح ۶۰۰dpi بهره می‌برد.

 

خرید اینترنتی پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل DeskJet 2131
پرینتر جوهر‌افشان کانن مدل PIXMA G1420

بهترین پرینتر اچ پی DeskJet 2131

بهترین پرینتر ارزان کانن PIXMA G1420

یکی دیگر از چاپگرهای خانگی ارزان، پرینتر جوهر‌افشان کانن مدل PIXMA G1420 است که با ظرفیت کاغذ ورودی ۱۰۰ برگ و وضوح چاپ ۱۲۰۰×۴۸۰۰ DPI‌ انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. سرعت چاپ رنگی این پرینتر کانن حدوداً ۵ تصویر در دقیقه و سرعت چاپ تک‌رنگ آن نیز تقریباً ۹ تصویر در دقیقه خواهد بود.

خرید اینترنتی پرینتر جوهرافشان کانن مدل PIXMA G1420

راهنمای خرید مرتبط
  • راهنمای جامع خرید تلویزیون

پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet M111a

بهترین پرینتر لیزری ارزان اچ پی LaserJet M111a

پرینتر اچ‌پی مدل LaserJet M111a از فناوری چاپ تک‌رنگ لیزری، ظرفیت کاغذ ورودی ۱۵۰ عدد، سرعت چاپ سیاه‌وسفید ۲۰ صفحه در دقیقه و وضوح چاپ ۶۰۰dpi بهره می‌برد که در بازه‌ی قیمتی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان انتخاب مناسبی برای چاپ متون در محیط خانه محسوب می‌شود.

خرید اینترنتی پرینتر لیزری اچ‌پی مدل LaserJet M111a

بهترین چاپگر خانگی تا ۱۰ میلیون تومان

بهترین پرینتر خانگی تا 10 میلیون تومان اچ پی Laser 107w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

چاپگر لیزری HP مدل Laser 107w یکی از پرینترهای خانگی برتر در بازه‌ی قیمتی حدوداً ۶ میلیون تومان است که قابلیت‌هایی مانند چاپ تک‌رنگ، ظرفیت ورودی کاغذ تا ۱۵۰ برگ، حافظه‌ی ۶۴ مگابایتی و امکان اتصال از‌طریق Wi-Fi را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرعت چاپ ۲۰ برگ در دقیقه و وضوح چاپ ۱۲۰۰ dpi نیز از دیگر ویژگی‌های پرینتر لیزری اچ پی است.

 

خرید اینترنتی پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w
پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW

بهترین پرینتر خانگی ۱۰ میلیون تومان برادر HL-L2365DW

پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW یکی دیگر از چاپگرهای برتر برای مصارف حانگی در بازه‌ی قیمتی تقریباً ۱۰ میلیون تومان است. ظرفیت سینی وروی ۲۰ برگی و امکان اتصال به وای‌فای و چاپ دورو از ویژگی‌های پرینتر میان‌رده brother است.

از دیگر قابلیت‌های چاپگر برادر HL-L2365DW، سرعت چاپ سیاه‌وسفید ۳۰ برگ در دقیقه و وضوح چاپ ۶۰۰ dpi و حافظه‌ی ۳۲ مگابایت را می‌توان برشمرد.

 

خرید اینترنتی پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW
پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1110

بهترین چاپگر خانگی میان رده تا 10 میلیون اپسون L1110

پرینتر اپسون مدل L1110 با قابلیت چاپ رنگی جوهرافشان و سرعت چاپ رنگی ۱۵ صفحه و سرعت چاپ تک‌رنگ ۳۳ صفحه در دقیقه انتخابی مناسب برای چاپ عکس خانگی محسوب می‌شود. همچنین، ظرفیت ورودی کاغذ ۱۰۰ برگ و دقت چاپ ۱٬۴۴۰ در ۵٬۷۶۰ dpi از دیگر ویژگی‌های پرینتر Epson محسوب می‌شوند.

 

خرید اینترنتی پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1110
راهنمای خرید مرتبط
بهترین سشوارهای بازار از برندهای بابیلیس تا شیائومی [آ‌ذر ۱۴۰۱]
پرینتر چندکاره‌ی لیزری کانن مدل imageclass MF3010

بهترین چاپگر خانگی چندکاره تا ۱۰ میلیون تومان کانن imageclass MF3010

پرینتر چندکاره‌ی کانن مدل imageclass MF3010 با قناوری چاپ لیزری یکی از چاپگرهای کارآمد خانگی است که با داشتن ابعاد مناسب و امکان انجام اسکن و کپی و چاپ شما را از مراجعه به خدمات کامپیوتری بی‌نیاز می‌کند.

حافظه‌ی ۶۴ مگابایت پرینتر، دقت چاپ ۶۰۰ در ۴۰۰ dpi، سرعت چاپ و کپی تک‌رنگ ۱۸ صفحه در دقیقه از ویژگی‌های پرینتر سه‌کاره Canon محسوب می‌شوند.

 

خرید اینترنتی پرینتر چندکاره‌ی لیزری کانن مدل imageclass MF3010

 

 

بهترین چاپگر خانگی بالارده

پرینتر لیزری چندکاره‌ی برادر مدل MFC-L2700DW

پرینتر برادر مدل MFC-L2700DW با امکان چاپ لیزری و کاربری چهارکاره پرینت، اسکن، کپی و فکس یکی از بهترین چاپگرهای خانگی برای رفع تمام نیازهای کاربر است. اتصال به WI-Fi، چاپ دورو خودکار، سینی ورودی ۲۵۰ برگی، سرعت چاپ و کپی ۲۷ برگ در دقیقه و حافظه پرینتر ۳۲ مگابایت از دیگر ویژگی‌های چاپگر قدرتمند Brother محسوب می‌شوند.

 

خرید اینترنتی پرینتر لیزری چندکاره‌ی برادر مدل MFC-L2700DW

 

پرینتر لیزری چند‌کاره‌ی اچ‌پی مدل MFP 178nw

بهترین چاپگر خانگی بالارده برادر MFC-L2700DW

بهترین پرینتر چندکاره خانگی اچ پی MFP 178nw

چاپگر سه‌کاره‌ی اچ‌پی مدل MFP 178nw مبتنی‌بر فناوری چاپ لیزری، از پسِ کارهایی مانند کپی و اسکن و چاپ به‌خوبی برمی‌آید و گزینه‌ای عالی برای مصارف خانگی محسوب می‌شود. سرعت چاپ و کپی رنگی ۴ صفحه در دقیقه، سرعت چاپ و کپی تک‌رنگ ۱۸ صفحه در دقیقه، امکان اتصال و کنترل از‌طریق Wi-Fi، ظرفیت ورودی ۱۵۰ برگ و حافظه‌ی پرینتر ۱۲۸ مگابایتی از ویژگی‌های پرینتر قوی HP به‌شمار می‌روند.

 

خرید اینترنتی پرینتر لیزری چند کاره اچ‌پی مدل MFP 178nw

 

پرینتر لیزری ریکو مدل SP 325DNw

بهترین پرینتر خانگی تا ۱۵ میلیون تومان ریکو SP 212SFNw
اگر برای چاپ اسناد و پایان‌نامه نیازمند پرینتر مطمئن و باکیفیتی هستید، پیشنهاد ما به شما چاپگر لیزری ریکو مدل SP 325DNw است که نیازهای کاربران در حد خانگی را به‌‌خوبی رفع می‌کند و حتی برای مصارف اداری سبک نیز مناسب خواهد بود.

از ویژگی‌های پرینتر Ricoh می‌توان به امکان اتصال به Wi-Fi، ظرفیت ورودی ۳۰۰ برگ کاغذ، سرعت چاپ سیاه‌وسفید ۲۸ صفحه در دقیقه، حافظه‌ی ۱۲۸ مگابایتی و وضوح چاپ ۱٬۲۰۰ dpi اشاره کرد.

 

خرید اینترنتی پرینتر لیزری ریکو مدل SP 325DNw

 

پرینتر چندکاره‌ی جوهرافشان اپسون مدل ECOTANK ITS L6190

بهترین پرینتر جوهرافشان خانگی اپسون ECOTANK ITS L619

چاپ رنگی عکس با دقت ۴٬۸۰۰ در ۱٬۲۰۰ dpi، سرعت چاپ رنگی ۲۰ صفحه در دقیقه، چاپ سیاه‌وسفید ۳۳ صفحه در دقیقه و ظرفیت ورودی ۲۵۰ برگ کاغذ از ویژگی‌های مهم چاپگر چهار‌کاره‌ی اپسون مدل ECOTANK ITS L6190 به‌حساب می‌آیند.

امکان چاپ، کپی، اسکن و فکس، اتصال به وای‌فای و قابلیت ADF برای اسکن راحت‌تر مدارک نیز از دیگر مشخصات پرینتر کارآمد Epson هستند که ارزش خرید این چاپگر جوهرافشان را افزایش می‌دهند.