رونق بازار بسته بندی پالپ قالبی

با همه‌گیری COVID-19 که باعث افزایش تعداد سفارش‌ها از بخش‌های الکترونیک، بسته‌بندی مواد غذایی و مراقبت‌های بهداشتی شده است، بازار بسته‌بندی پالپ قالبی به دلیل افزایش ترجیح برای بسته‌بندی راحت و پایدار در بازار، شاهد رشد بالایی است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، انتظار می‌رود بازار بسته‌بندی پالپ قالب‌گیری شده به ارزش ۴۰۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۷ به ۵۶۶۱.۲۳ میلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) ۵.۹۸٪ در طول دوره پیش‌بینی (۲۰۲۲-۲۰۲۷) ثبت شود. بسته بندی پالپ قالب گیری شده عمدتاً برای سیستم های بازیافت کارآمد و بهتر آن مورد استفاده قرار می گیرد و تقاضای فزاینده ای برای اندازه های بسته بندی سفارشی ایجاد می کند.

اهمیت فزاینده پایداری کمک کرده است تا بسته بندی خمیر کاغذ به گزینه ای جذاب تبدیل شود، به ویژه با توجه به ترجیح مصرف کنندگان برای مواد سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت. تولید شده با مواد ۱۰۰٪ بازیافتی، همچنین می تواند به راحتی پس از چرخه عمر مفید دوباره بازیافت شود. تقاضای صنعت بسته بندی برای اجتناب از استفاده از استایروفوم، پلاستیک و سایر بسته بندی های مبتنی بر نفت به افزایش صعودی بسته بندی خمیر کاغذ و کاربرد آن در بسیاری از مشاغل و صنایع در سطح جهانی کمک کرده است.

روند دیگری که در سراسر جهان شاهد آن هستیم، افزایش مصرف تخم مرغ در بین انسان ها است. بر اساس یک مطالعه بازار، انتظار می رود مصرف جهانی تخم مرغ تا پایان سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱۰.۳ کیلوگرم در هر نفر باشد. با چنین تقاضای رو به رشدی، نیاز به یک سینی بسته بندی قوی که بتواند چندین تخم مرغ را در خود جای دهد، باعث رشد خواهد شد.

انتظار می رود بازار این نوع بسته بندی ها با افزایش مصرف تخم مرغ رشد کند. سینی های تخم مرغ که با استفاده از روزنامه های بازیافتی ساخته شده اند، بسته بندی محافظی دارند. سینی‌های الیاف قالب‌گیری شده، نفوذپذیری هوا و قابلیت رطوبت سنجی خوبی دارند که نقش مهمی در بسته‌بندی و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ ایفا می‌کنند. علاوه بر این، این سینی ها دارای ابعاد مختلف محصول با ظرفیت نگهداری متفاوت هستند.

همچنین، فروشندگان کلیدی که راه حل های بسته بندی تخم مرغ را ارائه می دهند، از طریق روش های ارگانیک، مانند عرضه محصولات جدید یا گسترش ظرفیت های تولید خود، در حال گسترش هستند. Huhtamaki مستقر در فنلاند، ارائه دهنده جهانی راه حل های بسته بندی پایدار، سینی بسته بندی تخم مرغ Multi-E را برای نگهداری ۳۰ تخم مرغ در کارخانه تولید برزیل خود توسعه داد. مدیر بهبود مستمر بسته‌بندی فیبر در Huhtamaki برزیل ویلیام روشا می‌گوید: هنگامی که پیشنهادات خود را تجزیه و تحلیل می‌کردیم و به مشتریان خود گوش می‌دادیم، دیدیم که می‌توانیم سینی‌های تخم مرغ خود را بهبود ببخشیم. ما تصمیم گرفتیم به کارایی بهتری در گریدرهای مشتریان برسیم، تخم مرغ کمتری در طول حمل و نقل طولانی در جاده های ناهموار شکسته شود و برای رطوبت شدید مناسب باشد.

پیش‌بینی می‌شود که آسیا اقیانوسیه سریع‌ترین منطقه در حال رشد در بازار بسته‌بندی خمیر قالب‌گیری شده با تعداد فزاینده‌ای از واحدهای تولید بسته‌بندی خمیر قالب‌گیری شده در کشورهایی از جمله استرالیا، بنگلادش، چین، هند و اندونزی باشد.

چین به‌عنوان واردکننده اصلی خمیر کاغذ، شاهد رشد قابل توجهی در تقاضا برای محصولات بسته‌بندی خمیر قالب‌گیری شده برای کاربران نهایی است، اعم از الکترونیک، FMCG، بسته‌بندی مواد غذایی، خدمات غذایی و صنایع مراقبت‌های بهداشتی، و انتظار می‌رود که خمیرکاغذ قالب‌گیری شده را هدایت کند. بازار بسته بندی انتظار می رود رشد جمعیت شهری، توسعه صنعت بسته بندی تجارت الکترونیک و بهبود آگاهی جمعیت در مورد بسته بندی سازگار با محیط زیست، بازار بسته بندی کاغذی چین را به پیش ببرد.

در جاهای دیگر، طبق برآوردهای بنیاد ارزش ویژه برند هند (IBEF)، یک آژانس ترویج صادرات دولت هند برای توزیع و فروش محصولات هندی در سطح بین‌المللی، انتظار می‌رود ارزش بازار تجارت الکترونیک در هند تا سال ۲۰۲۶ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. ، نشان دهنده افزایش تقاضا برای لوازم الکترونیکی است که نیاز به سینی ها و پوسته های تاشو ساخته شده با استفاده از خمیر قالب گیری شده برای بسته بندی لوازم الکترونیکی را افزایش می دهد.

شرکت‌های بزرگ در بازار بسته‌بندی خمیر قالبی، راه‌حل‌های سفارشی‌شده را بر اساس نیازهای خاص، با استفاده از استراتژی‌های مختلف، مانند توافق‌نامه‌ها، خریدها، و عرضه محصولات برای افزایش ردپای خود در بازار ارائه می‌کنند.