رونق تولید در صنعت چاپ و بسته بندی

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادر کنندگان صنعت چاپ گفت: در ۱۰ سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار واردات برچسب‌های بسته بندی داشته ایم که هم اکنون این رقم به صفر رسیده و ما صادرات برچسب داریم.
رونق تولید در صنعت چاپ و بسته بندیآقای بابک عابدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، افزود: صنعت چاپ، بسته بندی و نشر، پایه گذار دانش و ارتقای تولید بوده و یک صنعت پایدار برای توسعه صنایع دیگر به شمار می‌رود. با توجه به اینکه در صنایع چاپ معرفی و عرضه محصول را ارائه می‌دهیم، بنابراین پیشرفت در این صنعت موجب پیشرفت در صنایع وابسته به بسته بندی نیز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادر کنندگان صنعت چاپ گفت: باید به بسته بندی بها و افزایش جذابیت دهیم، این افزایش جذابیت موجب رونق در توسعه صادرات غیر نفتی و توسعه تولیدات و صنایعی است که در توسعه محصول به کار می‌رود.

عابدینی اضافه کردک: همچنین در ۱۰ سال گذشته سرمایه گذاری در بخش خصوصی افزایش یافته است به طوری که حدود ۱۰۰ واحد جدید تولید برچسب راه اندازی شد؛ همچنین تولید کاغذ‌های چسب دار، تولید مرکب‌های مورد نیاز را داشته ایم. گستره این صنعت باعث ایجاد اشتغال شده است، همچنین دانش بنیان‌ها نیز به این صنعت ورود کرده اند و هم اکنون در زمینه پلیمر، رنگ و … فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به میزان صادرات غیر نفتی در صنعت چاپ، گفت: تخمین زده شده است که درآمد صنعت چاپ و بسته بندی در جهان تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد بود؛ درآمد این صنعت در خاورمیانه و شمال آفریقا حدود ۷۰ میلیارد دلار است که ۵۰ درصد آن سهم ترکیه است. در تلاش هستیم سهم بیشتری در تولیدات جهانی را کسب کنیم، زیرا امکانات و انگیزه بالایی در این زمینه وجود دارد، اما نیاز به مطالبه گری بیشتری هم داریم؛ و می‌توانیم کشور را به جایی برسانیم که ۵۰ درصد سهم ترکیه را بگیریم.