زندگی پدر گرافیک ایران در قاب تصویر

فیلم مستند «زندگی در تصویر» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی با موضوع زندگی و آثار مرتضی ممیز از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این مستند گوشه‌هایی از زندگی و فعالیت هنری مرتضی ممیز در طول حیاتش را از زبان افراد آشنا و هم دوره با او به تصویر می‌کشد. «زندگی در تصویر» ابعاد و زوایای مختلف زندگی این هنرمند را که یکی از شخصیت‌های جریان ساز گرافیک ایران بوده،‌ در گفتگو با افراد مختلفی که با ممیز به نوعی در ارتباط بوده‌اند از خانواده، نزدیکان و شاگردان تا پزشک معالج و اساتید هنر ایران همچون آیدین آغداشلو، نورالدین زرین کلک، ابراهیم حقیقی و بهروز غریب پور روایت می‌کند.

این مستند به نویسندگی و کارگردانی مصطفی رزاق میرکریمی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی از سوی بخش فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید شده است.

بهرام دهقان تدوین و علی لقمانی تصویربرداری این فیلم را به عهده دارند. همچنین هماهنگی تحقیق بر عهده فرهاد ورهرام بوده است و موسیقی متن را محمدرضا علیقلی ساخته و جواد علیان نیز صدابردار پروژه است.

این فیلم نخستین بخش از مجموعه مفاخر به حساب می‌آید که در تهران و کردان، مدفن زنده‌یاد ممیز تصویربرداری شده است و پنجشنبه ۸ خردادماه، ساعت ۱۸ و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

مرتضی ممیز متولد ۴ شهریورماه ۱۳۱۵ تهران، ۵ آذرماه ۱۳۸۴ از دنیا رفت. او طراح گرافیک، تصویرگر و استاد دانشگاه بود. ممیز را پدر هنر گرافیک ایران می‌نامند.