سال آینده تمام کتاب‌های دانش‌آموزان با کاغذ ایرانی چاپ خواهد شد

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از چاپ کتاب‌های دانش‌آموزان با کاغذ ایرانی در سال آینده خبر داد.
سال آینده تمام کتاب‌های دانش‌آموزان با کاغذ ایرانی چاپ خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد استان مرکزی، اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه خرید کتاب آغاز شده و امیدواریم با تزریق کتاب به کتابخانه‌ها، این مسئله تا حدودی برطرف شود، در ارتباط با افزایش بهای کتاب گفت: مسئله کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد جدی گرفته شده است و اگر این مسئله حل شود، قیمت کتاب کاهش می‌یابد. تلاش شده است که پروژه کلان کاغذ در کشور حل شود. این مهم کمکی به ناشران و چاپخانه داران است و موجب رونق چاپ کتاب ارزان خواهد شد.

وی افزود: کارخانه کاغذ مازندران از ۱۰ ماه پیش، یک سوم ظرفیت خود را افزایش داده و سال آینده تمام کتاب‌های دانش‌آموزان با کاغذ ایرانی چاپ خواهد شد و احتمالا تا پایان دولت، به جز کاغذهای خاص، سایر کاغذهای عادی از داخل تامین خواهد شد.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در ارتباط با باشگاه‌های کتابخوانی بیان کرد: اسامی تسهیلگران از استان‌ها اخذ شده و اکنون ۲۰۰۰ تسهیلگر یا مربی کتابخوانی در کشور وجود دارد و طرح باشگاه کتابخوانی از ماه آینده آغاز می شود.

جانعلی‌پور در ارتباط با درخواست ارائه آموزش تخصصی به هنرمندان از طریق اساتید وزارتخانه گفت: ظرفیت آموزش در وزارتخانه وجود دارد و بخشی از این کار می‌تواند به صورت مجازی و بخشی دیگر به صورت عملی یا ورک‌شاپ صورت بگیرد. قطعا این اتفاق خواهد افتاد و این توان وجود دارد.

وی ادامه داد: طرح روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران آغاز شده است و اگر در روستایی این توان وجود داشته باشد، حمایت ۱۰ دستگاه بزرگ کشوری برای ارائه خدمت به آن روستاها جلب شده است.