سال پر فراز و نشیب بابست

با در نظر گرفتن تأثیر قرنطینه های ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و در نتیجه کاهش رشد در سال مالی قبل، عملکرد BOBST طی سال ۲۰۲۱ با افزایش بسیار زیاد در ثبت سفارش، با رشد خالص بالای ۴۰ درصد از سال ۲۰۱۹، از قدرت به قوت خود بازگشته است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این شرکت در بازارهای آمریکای شمالی و جنوبی به جز کشورهای اروپایی -مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، پرتغال، لهستان و یونان- عملکرد خوبی از خود نشان داد. اگرچه بابست شاهد کاهش سرعت در چین بود اما نتایج کلی همچنان دلگرم کننده است.آسیای جنوب شرقی نیز یک بازار بالقوه خوب باقی می ماند، اگرچه این منطقه پیچیده و تکه تکه است.

مهندسان ماهر این شرکت با ارائه خدمات ارزشمندی که برای مردم و زنجیره‌های تامین حیاتی‌تر و استراتژیک‌تر شده‌اند، محدودیت‌های سفر را پشت سر گذاشته‌اند. BOBST توانسته است چشم انداز خدمات جدیدی را با مهندسین که از راه دور به مشتریان کمک می کنند، هم برای نصب و هم برای عیب یابی شکل دهد.
این شرکت همچنین به اهمیت اتصال ماشین آلات و کمک به مشتریان در یادگیری و سازگاری با آخرین راه حل های تکنولوژیکی پی برد.

سال۲۰۲۱ همچنین شرایطی را ایجاد کرد که بر کل صنعت بسته بندی تأثیر زیادی گذاشته است. اخراج‌ها منجر به کمبود نیروی کار ماهر در برخی مناطق شد که به افزایش بی‌سابقه قیمت مواد خام مانند کاغذ، تخته و بسترهای انعطاف‌پذیر افزود.

افزایش قیمت مواد منابع به وضوح بر شرایط قیمت گذاری خود BOBST تأثیر می گذارد. مواد اولیه مورد استفاده برای قاب و اجزای ماشین آلات به طور غیر منتظره ای افزایش یافت. از ژانویه ۲۰۲۰، قیمت ورق فولادی نورد گرم ۱۱۹٪، ورق فولادی نورد سرد ۱۲۶٪، آلیاژ آلومینیوم ۷۵٪، مس تا ۶۵٪، مقاطع سازه و تیرها ۹۱٪ افزایش یافته است. استفاده از مواد خام برای قطعات مکانیکی از سپتامبر ۲۰۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، علاوه بر افزایش شدید هزینه های حمل و نقل جهانی، مواد مورد استفاده برای قطعات تجاری تا ۹ درصد افزایش یافته است.

با وجود همه اینها، این شرکت سوئیسی محصولات جدیدی را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد و واقعیت جدیدی را شکل داد که در آن دیجیتالی شدن، اتوماسیون، اتصال و پایداری سنگ بنای تولید بسته بندی را تشکیل می داد.ش