سریع ترین چاپ فوری ایران

چاپ فوری، چاپی است که آرام و بی صدا در طی دوره‌ها خزیده و توانسته است از غفلت رقبا استفاده کند تا بازار را از آن خود کند. در اینجا فرصتی پیش‌آمده است تا از ذات آن سخنی بگوییم. چاپ فوری همان طور که قبلاً گفته شد ذاتی دارد که با چاپ افست سازگار نیست؛ اما چاپ دیجیتال داستان دیگری دارد، چاپ جوان و تازه‌نفسی است که آمده است تا به‌عین کلمه فوری را معنا دهد، هرچه روش های دیگر در تحویل محصولات چاپی اتلاف وقت دارند چاپ دیجیتال سریع است؛ بنابراین چاره ای نداریم به‌جز دادن لقب چاپ فوری به چاپ دیجیتال.
سفارش چاپ فوری ارزان

چاپ فوری یا چاپ دیجیتال چاپ مستقیمی است که بدون واسطه قلب خود را بر روی کاغذ چاپ می گشاید و هرچه در درون دارد بر روی آن طرح می زند. تصاویری که شما در سخت ترین شرایط می خواهید هرچه سریع‌تر بر روی کاغذتان نقش ببندند به‌صورت فایل دیجیتال با فرمت هایی مانند JPEG و PDF و… با ابعادی که دوست دارید سفارش می دهید و در سریع ترین زمان تحویل می گیرید. می دانید می توانید؛ قبل از دریافت کل سفارش ابتدا درخواست بدهید نمونه کار را به شما نشان دهند و اگر پسندیدید کار چاپ را برایتان ادامه دهند؟ چاپ دیجیتالی می داند کسی که سراغ چاپ فوری می رود محدودیت زمان دارد؛ بنابراین ممکن است در فایل خود اشتباهی مرتکب شده باشد و یا خوب درباره آن نیندیشیده باشد؛ به همین دلیل نمونه چاپ تقدیم شما می کند.

گاهی اتفاق می افتد؛ در مناسبتی مثل سال نو ممکن است ۱۵۰ عدد کارت‌پستال فوری با اسامی مختلف لازم داشته باشید؛ دستگاه‌های دیجیتال این خواسته شمارا می توانند با هزینه بسیار کمتر از چاپ افست برآورده کنند.

با چاپ افست می دانید برای این تعداد کم چه قدر هزینه لازم است؟ در چاپ افست چون زینک ساخته می-شود و هر زینک برای ۱۰۰۰ عدد چاپ کفایت می کند، شما اگر ۱۵۰ عدد سفارش داشته باشید باید هزینه ۱۰۰۰ عدد را بدهید. می بینید برای تعداد کم چه قدر باید پول‌خرج‌کنید؛ اما در چاپ فوری محاسبه هزینه کاملاً متفاوت است، شما به‌اندازه سفارشتان پول می دهید. اگر بخواهیم مطلب را شفاف توضیح بدهیم، باید بگوییم بر اساس هزینه کاغذ و مرکب و هزینه چاپ و… وجه چاپ هر عدد محصول شما اعلام می گردد و شما هر تعداد که سفارش دهید ضربدر این عدد ثابت می شود و بدین ترتیب وجه برخلاف چاپ افست همان طور که گفتیم به تعداد کار شما بستگی دارد و می شود مصداق ضرب المثل هرچه قدر پول بدهید آش می خورید. طبق محاسبات، چاپ با دستگاه های دیجیتال به‌طور عموم برای کارت ویزیت ها با تعداد سفارشات کمتر از ۱۰۰۰ عدد و برای محصولاتی مثل بروشور کمتر از ۴۰۰ عدد بهترین گزینه است.

نکته مهمی که سبب این تفاوت در هزینه چاپ افست و چاپ فوری شده است؛ مسئله مهم هزینه تهیه زینک است که در افست بسیار حیاتی است. شما در چاپ فوری هزینه ساخت زینک ندارید و اصلاً به خاطر حذف این مرحله است که دیگر نیاز نیست شما سفارش بدهید و چند روز منتظر بمانید، سرعت عمل دارید، همچنین داشتن نمونه کار و همچنین ویرایش در وسط چاپ کارها که در قسمت بالا ذکر شد از مزایای دیگر این حذف است. مزایای این چاپ بسیار سریع با حذف زینک به همین جا محدود نمی شود؛ در چاپ افست نمی توانستید کار را شخصی سازی کنید؛ شخصی سازی بدین معنی است که می توانید محصول چاپی داشته باشید که با محصول قبلی متفاوت باشد، اما حالا امکان آن برای شما فراهم‌شده است.

همان طور که می بینید؛ حذف زینک سبب شده است چاپ فوری با دستگاه‌های دیجیتال این قدر فراخ‌بال باشد و محدودیت های روش افست را از پیش رویتان بردارد؛ بنابراین بال‌های ذهن خود را بگشاید و تا می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و حس تنوع‌طلبی‌تان را ارضا کنید.

نکته جالب دیگر درباره چاپ فوری؛ کم‌رنگ شدن اثرات نیروی کار و شرایط محیطی است؛ بدین‌صورت که برخلاف چاپ افست که باید اپراتور باتجربه و ماهر باشد و کار را با دقت انجام دهد و اگر در مدیریت رنگ نتواند خوب عمل کند کار شما کیفیت خود را از دست خواهد داد، در چاپ فوری نیروی کار چندان تأثیری ندارد. اینکه شما برای کارتان چه ابعادی می خواهید، کم رنگ می خواهید یا پررنگ، این تنظیمات بر روی ماشین اعمال نمی‌شود، قبل از چاپ در هنگام آماده سازی فایل اعمال‌شده است. البته این صحبت ما بدان معنا نیست که کاربر کاملاً بی تجربه می‌تواند کار خوب عرضه کند، مطمئناً یک اپراتور باتجربه در یک چاپخانه می تواند مشاور بسیار عالی برای شما باشد تا کاری که چاپ می شود هزینه شمارا به هدر ندهد و کاری باشد که برای شما نتایج مثبتی به بار آورد.

تنها خواستیم بگوییم درجه تأثیر نیروی کار در چاپ فوری بسیار کمتر از روش افست است و در مواقعی که کار عجله ای است بسیار این مورد کمک‌کننده است.
کیفیت چاپ فوری با دستگاه های دیجیتال

چاپ فوری با این خصوصیات که در بالا برای شما ذکر کردیم؛ قطعاً ارزش خود را در ذهن شما به اثبات رسانده است. اجازه دهید قبل از مراجعه به هر چایخانه ای و اقدام به سفارش چاپ فوری محصولات چاپیتان اعترافی کنیم.

چاپ فوری تنوع رنگ افست را ندارد. کارهای تک‌رنگ و دورنگ بسیار مطلوب تر از کارهای سه رنگ و یا چهار رنگ هستند. هزینه تعداد رنگ بیشتر، بالاتر می‌رود و کیفیت رنگ‌ها به‌خوبی افست نیست باید قبول کرد در کارهای چندرنگ محدودیت دارد، کاری به زیبایی افست برای شما تولید نمی کند، همچنین شما رنگ های خاصی مثل طلایی و نقره ای و مسی و از این قبیل رنگ ها را در چاپ فوری ندارید؛ اما نباید بی انصافی کنیم در کارهای سیاه‌وسفید این چاپ سریع بهتر از افست عمل می‌کند، به‌طوری‌که در کارت ویزیت تک‌رنگ تا ۱۰۰۰ عدد کیفیت کار این چاپ فوق العاده سریع بهتر از افست است. به‌هرحال هر روشی ایرادی دارد؛ ایراد چاپ فوری در کیفیت پایین چاپ است. ما ایرادات را گفتیم اما فراموش نکنید؛ همان طور که در بالا اشاره شد در کیفیت کار افست نیروی کار و شرایط اقلیمی تأثیرگذارند؛ بنابراین نمی توان با قطعیت گفت افست بهتر عمل خواهد کرد.

بگذارید یک اعتراف دیگر هم بکنیم چاپ فوری در متریال ها و گرماژ کاغذ هم محدودیت دارد، دستش مثل افست بازنیست.

همه این موارد را بیان کردیم تا بتوانید بر اساس زمان پیش رویتان و تعداد کارتان تصمیم درستی را بگیرید. البته قبلاً از اتمام کار لازم به ذکر است؛ با پیشرفت تکنولوژی این ایراداتی هم که برای چاپ فوری گفتیم در حال رفع هست تا در آینده دیگر ادعایی برای افست باقی نماند.