شهرک صنعتی چاپ استان تهران تاسیس می‌شود

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از پیگیری این اتحادیه برای تاسیس شهرک صنعتی چاپ استان تهران خبر داد و گفت:‌ یکی از مشکلات صنعت چاپ در سال‌های اخیر کمبود فضا برای فعالیت بوده است،‌ چاپخانه‌ها امروز نیازمند فضایی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ هزار متر مربع هستند‌، از سوی دیگر حمل و نقل نیز با مشکلاتی مواجه شده است،‌ هزینه‌های حمل و نقل تاثیر بسیاری در تمام شدن قیمت خدمات چاپ دارد،‌ بنابراین تاسیس شهرک صنعتی برای چاپ ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه بخش اعظمی از صنعت چاپ به سمت چاپ بسته‌بندی حرکت کرده است، منطقی است که در خارج از شهر و در مجاورت کارخانه‌های تولیدی که سفارش دهنده محصولات هستند،‌ مستقر باشد.

ابوالحسنی با اشاره به پروژه تاسیس شهرک چاپ که در دهه ۸۰ و ۹۰ در تهران مطرح شده بود،‌ گفت:‌متاسفانه به دلیل سوء مدیریت در آن دوره فضای درنظر گرفته شده برای شهرک چاپ به پوشاک اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون بالغ بر ۱۰۰ واحد چاپ متقاضی حضور در شهرک صنعتی چاپ است. هر واحد چاپی قریب به اتفاق بالای ۲۰ تا ۳۰ هزار متر متقاضی هستند و ما پیگیر جدی برای راه‌انداری شهرک هستیم.

ابوالحسنی گفت: در دیدار نوروزی با وزیر ارشاد راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ را مطرح کردیم و قرار شد که جلسه‌ای با وزیر صمت گذاشته شود‌، اکنون با استیضاح وزیر صمت،‌ باید منتظر بمانیم تا وزیر جدید معرفی شود. ما هم‌چنین جلسه‌ای با مشاور عالی شهرک‌های صنعتی داشتیم و در حال فراهم کردن مقدمات هستیم،‌ با فراهم شدن مقدمات،‌ طیق وعده،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد نیز برای اخذ مصوبه از هیئت دولت اقدام خواهد کرد.

 وی با اشاره به مکان مورد نظر برای تاسیس شهرک صنعتی چاپ استان تهران گفت:‌ زمین‌های اطراف شمس‌آباد و شهر آفتاب دو مکان پیشنهادی ما برای این موضوع است،‌ که امیدواریم با آن‌ها موافقت شود.