صدور ۶۵ مجوز فعالیت چاپخانه‌ها در کردستان و چند خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- صدور ۶۵ مجوز رسمی برای فعالیت چاپخانه‌ها در کردستان، اعزام ۱۷۶ نفر از افراد فعال در طرح تحول و توانمندسازی محلات استان به راهپیمایی اربعین و کشف بیش از ۲ هزار مورد تخلف در بازار استان از جمله اخبار کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره خانواده «علاقبند بهرامی» از اولین خانواده های صنعت چاپ استان، اظهار داشت: با وجود مشکلات شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، صنعت چاپ استان با قدرت و توان مضاعف به فعالیت فرهنگی خود ادامه داده‌ است.

فلاحی افزود: گرانی کاغذ و مواد مورد نیاز صنعت چاپ موجب شده است ادامه کار در این صنعت بسیار سخت شود، ضروری است با وجود این مشکلات قدردان همت و تلاش چاپخانه داران استان باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: ارگان ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی باید متقاعد شوند که اقلام چاپی خود را در استان و با امکانات موجود انجام دهند و از سفارش کار به استان های همجوار خودداری کنند.

فلاحی با اشاره به صدور ۶۵ مجوز رسمی برای فعالیت چاپخانه ها در سطح استان یادآور شد: از فعالان فرهنگی و هنری درخواست داریم که کتاب های خود را برای چاپ به چاپخانه های استان واگذار کنند و از سوی دیگر چاپخانه ها نیز با تعامل و هم افزایی در این عرصه درخواست های ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی را در اسرع وقت انجام دهند تا مشتری های بیشتری را جذب کنند.

کاروان رهسپاران عصر ظهور کردستان عازم کربلا شد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کردستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۱۷۶ نفر از افراد فعال در طرح تحول و توانمندسازی محلات استان در قالب کاروان رهسپاران عصر ظهور، عازم راهپیمایی اربعین شدند.

مهدی طالبی افزود: در حال حاضر ۶۵ محله در سطح استان ذیل طرح توانمندسازی محلات مشخص شده است که ارائه خدمات ویژه به این محلات به چهار مجموعه؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کردستان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جمعیت هلال احمر و اداره کل بهزیستی استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این سفر ایجاد انسجام و آشنایی نیروهای فعال در محلات مختلف با همدیگر برای خدمت رسانی بهتر و ایجاد فضای دوستی در قالب یک اردوی زیارتی است.

کشف بیش از ۲ هزار مورد تخلف در بازار کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی بازرسی های انجام گرفته در مجموع ۹۹ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال جریمه برای واحدهای صنفی و غیر صنفی استان اعمال شده است.

بختیار خلیقی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۱ هزار و ۹۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار و استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه بازرسی های انجام شده ۲ هزار و ۱۶۳ مورد تخلف در بازار استان کشف شده است، اضافه کرد: در این رابطه یک هزار و ۹۲۹ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بوده است، یادآور شد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان ۲ هزار و ۳۴۰ مورد گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آنها ۳۳۵ مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.