صنعت چاپ نبض تپنده توسعه فرهنگی است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: صنعت چاپ نبض تپنده توسعه فرهنگی است.

احمد حسین فتایی در دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ لرستان که امروز ۲۲ در چاپخانه یاقوت سبز شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: چرخ صنعت چاپ و نشر استان به‌خوبی می‌چرخد و علی‌رغم مشکلات زیرساختی موجود، بسیاری از استان بهره‌مند کشور از ظرفیت چاپخانه‌های استان به‌خصوص شهرستان بروجرد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ نبض تپنده توسعه فرهنگی است تأکید کرد: توسعه میسر نمی‌شود مگر اینکه تمامی جوانب توسعه در کنار هم رشد کنند و اگر توسعه فرهنگی در کنار سایر جنبه‌های توسعه رشد نکند، دستیابی به توسعه همه‌جانبه میسر نخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: بروجرد به‌عنوان قطب صنعت چاپ در غرب کشور، نگین درخشان فرهنگ و هنر استان است که بزرگان و عالمان بسیاری را به کشور معرفی کرده است.

نادر ارجمندی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز در این مراسم گزارشی از صنعت چاپ و نشر شهرستان بروجرد ارائه کرد و عنوان کرد: ما در شهرستان بروجرد ۲۹ مرکز چاپ افست، عریض و دیجیتال داریم که حجم کار آن‌ها از برخی استان‌ها بیشتر است.

وی بیان کرد: در کنار صنعت چاپ در سال جاری ۶۱ عنوان کتاب تاکنون از نویسندگان بروجردی رونمایی شده است.

گفتنی است، در این مراسم از مدیران برتر، پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان تجلیل شد. ابتدا از نادر ارجمندی به‌عنوان رئیس اداره نمونه در حوزه صنعت چاپ استان تقدیر به عمل آمد و در ادامه در بخش مدیران برتر از مجید کریمی پور به‌عنوان کارآفرین برتر از چاپخانه یاقوت سبز بروجرد، عبدالحسین رشنو به‌عنوان مخترع ابزارآلات پرفراژ در چاپ از چاپخانه رشنو خرم‌آباد، محمدرضا ایران‌دوست از چاپخانه کتیبه بروجرد، محمد جنت از چاپخانه صفا بروجرد، محمدعلی نیک‌نژاد از چاپخانه نورجهان الیگودرز تجلیل شد.

در بخش پیشکسوتان، هوشنگ رئوف از چاپخانه رئوف خرم‌آباد، سعید محمودی از چاپ دیجیتال پیام خرم‌آباد، محمدرضا علوی از چاپ دیجیتال سروش دورود و ستار صادقی از چاپ حافظ الشتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از رقیه طهماسبی از چاپ دیجیتال ابتکار خرم‌آباد، کریم مریدی از چاپخانه طلوع خرم‌آباد، بنیامین عباسی از چاپ دیجیتال نصر ازنا، داریوش بیرانوند از چاپخانه لاله خرم‌آباد و حجت‌الله اصالت ‌فر از چاپ دیجیتال بحرالعلوم بروجرد به‌عنوان فعالان برتر این عرصه تجلیل به عمل آمد.