طراحی و چاپ ساک دستی تبلیغاتی و کاغذی + طرح

امروزه ساک دستی به عنوان یکی از محصولات چاپی پرکاربرد با نام‌های گوناگونی همچون شاپینگ بگ، ساک خرید و … در میان عموم مردم محبوبیت زیادی دارد.

 این محصول علاوه بر اینکه به عنوان یک ابزار پرکاربرد جهت حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت غیرمستقیم نیز در تبلیغات برای تجارت‌های گوناگون می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

راهنمای طراحی و چاپ ساک دستی

برای داشتن یک ساک دستی مطلوب همواره باید نکات مهمی را در طراحی و چاپ آن در نظر گرفت. اولین نکته، مربوط به جنسی است که ساک دستی بر روی آن چاپ می‌شود. به‌طور کلی می‌توان ساک دستی ها را در دو صورت ساک دستی پارچه ای و یا ساک دستی کاغذی تهیه کرد. هرکدام از این دو نوع دارای ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و می‌بایست متناسب با کاربرد مورد نظر انتخاب شوند. البته امروزه استفاده و محبوبیت بیشتر ساک دستی های کاغذی بر کسی پوشیده نیست. از این رو در این بخش، نکات مهم مربوط به ساک دستی های کاغذی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گرماژ کاغذ ساک دستی بسیار مهم است. زیرا هر چه گرماژ کاغذ بالاتر باشد استحکام ساک دستی بیشتر خواهد بود. جنس کاغذی که برای ساک دستی در نظر گرفته می‌شود معمولا گلاسه و کرافت است. هریک از این دو، ویژگی و ظاهری متفاوت را برای مخاطب ایجاد می‌کنند و عموما با توجه به نحوه استفاده انتخاب می‌شوند. جهت ماندگاری و جذابیت بیشتر ساک دستی ها می‌توان از روکش‌های سلفون مات یا براق متناسب با سلیقه و طرح خود استفاده کرد.

کیفیت متون و تصاویری که برای چاپ بر روی ساک دستی به چاپخانه ارسال می‌شود نیز یکی از عوامل تعیین‌کننده کیفیت نهایی چاپ است. بدین منظور بهتر است که در نرم‌افزارهای طراحی فایل نهایی طرح با فرمت PDF/X که یکی از فرمت‌های مورد تایید چاپخانه‌ها است ذخیره و به چاپخانه ارسال شود.

یکی دیگر از مهمترین نکات در طراحی ساک دستی درنظر گرفتن فاصله‌ای تحت عنوان حاشیه امن در حدود نیم سانتی‌متر از اطراف لبه کاغذ تا اطراف طرح اصلی است. این فاصله به منظور جلوگیری از آسیب دیدن تصاویر و متون به هنگام برش، تاخوردن و اعمال چسب به ساک دستی است.

ساک دستی تبلیغاتی

یک ساک دستی اگر به درستی طراحی و چاپ شود به تنهایی قادر است که نقش یک بازاریاب بالقوه را ایفا کند. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها تمایل به داشتن ساک دستی هایی با هدف تبلیغات و شناساندن تجارت خود به مخاطبین دارند. بارها شده است که ساک دستی های مختلفی را دیده باشیم که نام تجاری و لوگو به صورت خاص بر روی آن‌ها چاپ شده است. این ساک ها در دست مخاطبین مختلفی قرار می‌گیرند، بنابراین به صورت خودکار تبلیغات گسترده‌ای توسط آن‌ها انجام می‌شود.

شما نیز با استفاده از این ابزار تبلیغاتی می‌توانید به راحتی برند خود را در معرض دید همگان قرار داده و از آن به عنوان یکی از محصولاتی که به صورت مداوم در میان عموم کاربرد دارد استفاده نمایید.

ساک دستی کاغذی

وقتی اسم ساک دستی کاغذی آورده می‌شود ممکن است این تصور برای ما به وجود آید که صحبت از یک ساک دستی با استحکام کم و آسیب‌پذیری بالا است. در حالی که این یک تصور اشتباه است. ساک دستی کاغذی برخلاف ظاهری که دارد از کاغذهایی با جنس مناسب (گلاسه یا کرافت) و گرماژ بالایی تهیه می‌شوند؛ به همین دلیل به راحتی قابل استفاده برای حمل اجسام با وزن نسبتا معمولی هستند. البته چاپخانه‌ای که این نوع ساک دستی ها را چاپ می‌کند نیز نقش مهمی دارد؛ چرا که کیفیت مواد اولیه و مجهز بودن دستگاه‌ها برای چاپ یک ساک دستی باکیفیت و مستحکم از جمله شرط‌های اولیه است.

یکی دیگر از خصوصیات مهم ساک دستی های کاغذی داشتن حق انتخاب در رنگی است که بر روی آن‌ها چاپ می‌شود. همچنین برای افزایش زیبایی ساک دستی های کاغذی امکان استفاده از طلاکوب، نقره‌کوب و یا یو.وی موضعی برای بخش‌های خاصی از آن مثلا نام تجاری و یا لوگو وجود دارد.

این در حالی است که این امکانات در ساک دستی پارچه‌ وجود ندارد.

بنابراین می‌توان گفت که عموما افرادی که به دنبال حمل وسایل خود در یک ساک دستی شیک و مناسب هستند اولین گزینه آن‌ها ساک دستی کاغذی است. البته این ساک دستی ها صرفا کاربرد حمل وسایل نداشته و در خیلی موارد می‌توانند به عنوان ابزاری جهت قرار دادن هدیه‌های خاص مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت ساک دستی

یک ساک دستی دارای شاخص‌های مختلفی است که مجموع آن‌ها تعیین‌کننده قیمت نهایی آن می‎شود. مثلا جنس و گرماژ کاغذ انتخابی اولین فاکتوری است که محدوده قیمت ساک دستی را مشخص می‌کند. عوامل بعدی عبارت‌اند از: ابعاد ساک دستی، روکشی که بر روی آن قرار داده می‌شود، نوع بند ساک دستی، طرح و رنگ چاپی آن و در نهایت وجود جلوه‌های خاصی همچون یو.وی موضعی، نقره‌کوب یا طلاکوب به قسمت‌هایی از طرح یا نوشته.