فرصت بزرگ تجاری در امکان واقعیت افزوده

محصولات و برنامه های کاربردی واقعیت افزوده (AR) در بازار انبوه می توانند به موج چهارم پیشرفت فناوری مدرن تبدیل شوند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بر اساس این دیدگاه واقعیت افزوده میتواند جایگاهی پس از رایانه شخصی و تلفن هوشمند که تقریباً در همه جنبه های زندگی و تجارت تأثیرگذار است کسب کند. با توجه به تجزیه و تحلیل جدید از Lux ارائه دهنده پیشرو خدمات مشاوره ای تحقیقاتی و نوآوری با فناوری ، به نظر می رسد که تبدیل AR به مصرف کننده گسترده نیازمند نوآوری های قابل توجهی در زمینه های کلیدی برای کاهش اندازه و وزن در عین بهبود عملکرد است.

گزارش جدید Lux با عنوان “نوآوری های سخت افزاری و متریالی که امکان افزایش مصرف کننده را فراهم می کند” مواد و سخت افزارهای نوآورانه را بررسی می کند که عینک های AR مصرف کننده را قادر می سازد راهنمایی هایی را در مورد فناوری های با بیشترین فرصت ها و همچنین زمان بندی تکامل ارائه می دهد.

امروزه همه اجزای اصلی برای استفاده از هد های AR کاربردی و در دسترس هستند ، اما بلوغ آنها متفاوت است و بسیاری از آنها دارای رشد بالقوه در آینده هستند. چندین شرکت بزرگ ، مانند مایکروسافت و لنوو ، برای کاربردهای سازمانی به این محصولات روی آورده اند. با این حال ، انتقال مصرف کنندگان به عینک های AR نیاز به نوآوری های قابل توجهی در قطعات نوری ، موتورهای سبک و حسگرها دارد تا به ترکیب دلخواه کاربری و راحتی قبل از ورود به بازار انبوه برسد. بسته به بلوغ هر یک از اجزای سازنده و پتانسیل بهبود ، پیشرفت چندین سال طول خواهد کشید. تکامل بازار به صورت مرحله ای آغاز می شود و ابتدا محصولات محدودی مانند عینک های هوشمند AR عرضه می شود و از عینک AR کاملاً همه جانبه و راحت استفاده می شود.
بر این اساس Lux پیش بینی می کند که استفاده از عینک های هوشمند با عملکردهای محدود مانند اعلان ها ، ناوبری و کمک بهره وری در دو تا پنج سال آینده آغاز می شود ، در حالی که عینک های AR همه جانبه و صاف که می توانند دنیای مجازی و واقعی را ترکیب کنند ، حداقل پنج تا هفت زمان می برد.