فیلمopp و bopp چیست ؟

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با یکی از پر مصرف ترین پلیمر های بسته بندی مواد غذایی که همه ما هر روزه با آن ها در ارتباط هستیم اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش بازار، در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با یکی از پر مصرف ترین پلیمر های بسته بندی مواد غذایی که همه ما هر روزه با آن ها در ارتباط هستیم و بخش عمده از بسته بندی مواد غذایی قابل مشاهده در فروشگاه ها را در بر می گیرد اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با opp  چیست و bopp چیست با ما همراه باشید.

فیلم سلفون opp  چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

همانطور که مشخص است انواع سلفون opp یکی از متریال های به دست آمده از سلفون یا همان پلی پروپیلن است که نسبت به پلی اتیلن یا همان نایلون دارای برخی ویژگی ها است که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شفافیت و براقیت بالاتر
مقاومت و استحکام بیشتر
چاپ پذیری بالاتر
کیفیت لمینت بیشتر
قابلیت تماس مستقیم با مواد غذایی
فیلم سلفون bopp  چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

تولید و فروش سلفون bopp برگرفته شده از biaxally orient polyproplene میباشد که در اصل ارتقاء یافته opp است و به عنوان یک بسته بندی مستحکم تر، واضح تر و قوی تر همراه با چاپ پذیری بیشتر شناخته شده است. این نوع از سلفون قادر است تا از محصول شما بهتر محافظت کند

دارای براقیت و شفافیت عالی
مقاوم در برابر رطوبت
دارای طیفی گسترده و به راحتی قابل دسترس
وضوح عالی ، چاپ خوب و مطلوب
ضخامت خوب و قابل قبول
مقاومت خوب در برابر حرارت و اشعه فرا بنفش
با تغییرات محیطی دچار چین و چروک نمی شوند
قابل بازیافت هستند
وزن سبک
محافظت خوب از محصول در هنگام حمل و نقل

انواع فیلم سفلون
سلفون مات که گران قیمت ترین نوع بسته بندی با مواد اولیه bopp است و بدلیل ظاهر جذابی که دارد باعث میشود تا محصولات بیشتر به چشم بیایند.
سلفون شفاف که همانطور که از نامش نیز پیداست بی رنگ و کاملا شفاف میباشد.
سلفون صدفی که با مخلوط کردن پودر یا مستربچ به مواد اولیه تولید میشود و رنگ پایه سفید دارد. از معروف ترین نوع بسته بندی با سلفون صدفی، بسته بندی های نمک خوراکی است که از بیرون دارای چاپ و از داخل به رنگ سفید میباشد

.

فیلمopp و bopp  چیست ؟

چاپ روی سلفون bopp و opp

سلفون bopp خاصیت چاپ پذیری بهتری نسبت به سلفون opp دارد.

با استفاده از دستگاه های چاپ فلکسو و هلیو، امکان چاپ هر تصویری را با کیفیت و وضوح بالا دارد؛ بنابراین هیچ محدودیتی در چاپ تصویر وجود ندارد.

پیشنهاد ما برای چاپ روی bopp در سفارش بالای ۵ تن دستگاه هلیو می باشد که کیفیت چاپ بالاتری نسبت به فلکسو دارد و مختص محصولات سلفونی است. البته بسته به نوع طرح و رنگ های موجود در آن در برخی موارد چاپ فلکسو کیفیت چاپ بالاتری ارائه میدهد.

فیلمopp و bopp  چیست ؟

ابعاد و ضخامت قابل تولید فیلم های سلفونی در ایران

هیچ محدودیتی در میان تولید کنندگان سلفون در ایران وجود ندارد، از همین رو در صورت نیاز می توانید از عرض ۵ تا ۱۵۰ سانت بدون محدودیت در ضخامت سفارش مورد نیاز خود را ثبت کنید. البته دستگاه های چاپی موجود در ایران تا عرض ۱۲۰ سانتی متر قابلیت چاپ روی این متریال را دارد.

سلفون لمینتی

همانطور که پیشتر گفتیم اکثر بسته بندی های موجود در فروشگاه های مواد غذایی با استفاده از سلفون ها یا دیگر متریال های پلیمری تولید، چاپ و لمینت می شود. دلیل لمینت سلفون ها هم افزایش مقاومت و محدودیت تولید در ضخامت های ۱۵ تا ۴۰ میکرون می باشد. از همین رو برای افزایش کیفیت، ضخامت و مقاومت با استفاده از چسب های حلالی و غیر حلالی فیلم های سلفونی را روی یکدیگر لمینت می کنند.

برای تولید بسته بندی سلفون موجود در فروشگاه های مواد غذایی به صورت لمینتی طراحی و تولید می شود. به طور مثال بسته بندی چیپس تشکیل شده از پلی اتیلن از داخل، متالایز در وسط و پلی استر از بیرون می باشد.