موارد استفاده از دستگاه سیل وکیوم در صنایع غذایی

استفاده از دستگاه سیل وکیوم یکی از روش های کارآمد برای حفظ و نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی است. بسته بندی سبزیجات، لبنیات، گوشت، ساندویچ، میوه خشک و… به کمک این دستگاه، انجام شده و به بازار عرضه می شوند.
موارد استفاده از دستگاه سیل وکیوم در صنایع غذایی
استفاده از دستگاه سیل وکیوم یکی از روش های کارآمد برای حفظ و نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی است. بسته بندی سبزیجات، لبنیات، گوشت، ساندویچ، میوه خشک و… به کمک این دستگاه، انجام شده و به بازار عرضه می شوند.

تولید کنندگان مواد غذایی باید توجه داشته باشند تا دستگاه بسته بندی خود را از شرکت های سازنده معتبر تهیه کنند تا از کیفیت و کارایی دستگاه و خدمات آن مطمئن بوده و در حین کار دچار مشکل نشوند. یکی از شرکت های سازنده دستگاه های بسته بندی نظیر دستگاه توزین، دستگاه ساشه، دستگاه شیرینگ و دستگاه سیل وکیوم شرکت آراد ماشین است.

برای آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی آراد ماشین به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

بسته بندی یکی از مهم ترین مراحل تولید مواد غذایی است. انتخاب بسته بندی جذاب و متناسب با نوع محصول، در فروش هرچه بهتر آن، اثر گذار است.
تاثیر وکیوم کردن بسته در ماندگاری مواد غذایی
انسان‌ها در گذشته با استفاده از روش‌های مختلفی از مواد غذایی و محصولات استفاده می‌کردند؛ اما امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی روز دنیا روش‌های نوین و بسیار کارآمدی برای نگهداری و حفظ طولانی مدت مواد غذایی ابداع شده است.

دستگاه وکیوم مواد غذایی هوای درون بسته را به راحتی خارج کرده و با این کار از محتویات محصولات بسته بندی شده محافظت می شود. با استفاده از دستگاه وکیوم مواد غذایی، اکسیژن داخل بسته‌ از بین رفته و باعث طول عمر محصولات غذایی خواهد شد.

دستگاه سیل وکیوم چیست؟
دستگاه سیل وکیوم یکی از انواع دستگاه‌ بسته بندی سیل است که در صنایع و اصناف مختلف و متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌ها و عملکرد دستگاه سیل وکیوم با دستگاه سیل حرارتی کمی متفاوت بوده و همان طور که از نام آن پیداست در این دستگاه عمل وکیوم کردن(خروج هوا از ظرف) و سیل(پلمپ کردن دهانه ظرف) برای بسته بندی مواد غذایی انجام می شود.

این دستگاه اکسیژن و هوای داخل ظروف را تخلیه کرده و گازی را به داخل ظروف منتقل می‌کند که خاصیت نگه دارندگی دارند. از دستگاه وکیوم می‌توان برای سالاد، ماهی و گوشت، میوه خشک، قارچ و سایر محصولات غذایی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه سیل وکیوم چیست؟
دستگاه بسته بندی سیل قابلیت پلمپ کرد دهانه ظروف پلاستیکی در هر شکل و سایزی را دارد.

شما می‌توانید با استفاده از دستگاه سیل وکیوم به راحتی تاریخ تولید و انقضای محصول را روی بسته‌بندی چاپ کنید.

توسط دستگاه های بسته بندی سیل ساخته شده توسط متخصصین آراد ماشین، قابلیت پلمپ چند ظرف با اشکال مختلف به صورت همزمان وجود دارد.

دستگاه های سیل کن در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شوند و برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی قابل استفاده است.

از مشخصات دستگاه سیل وکیوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای کنترلر جهت تنظیم عملیات دستگاه
با امکان نصب پمپ وکیوم و سیستم تزریق گاز
برق مصرفی مورد استفاده: تک فاز/ سه فاز
مجهز به سیستم چشمی و سنسور الکترونیکی
دارای به بدنه ی با رنگ الکترواستاتیک کوره ای
قابلیت نصب تاریخ زن
ساخته شده با تعداد قالب های متفاوت

بهترین روش بسته بندی سبزیجات تازه و خشک در ظروف پلاستیکی
برای افزایش طول عمر و تازه نگه داشتن میوه‌‌ها و سبزیجات، بسته بندی آن ها در پاکت های سلفونی یا ظروف پلاستیکی همراه با تزریق گاز یا وکیوم کردن آن، بهترین روش است. این عمل باعث می‌شود طعم و رنگ و ارزش غذایی محصولات به مدت زیادی حفظ شود.

دستگاه‌های بسته‌بندی سیل وکیوم با استفاده از سیستم های مخصوص به خود گازهای نگهدارنده را به داخل کیسه‌های پلاستیکی تزریق کرده و و هوای داخل آن را خارج می‌کند و به این صورت به افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات برای بسته بندی سبزی، صیفی جات و دیگر مواد غذایی به کار می رود.

بسته بندی گوشت، مرغ و ماهی باید به چه صورت باشد؟
به دلیل افزایش روزمره‌ی جمعیت جهان و به موازات آن تقاضای این جمعیت برای مصرف گوشت و فراورده‌های آن، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ی صاحبان این صنایع رعایت مسائل بهداشتی و چگونگی نگهداری و بسته بندی این محصولات است.

یکی از پیشرفته ترین روش های حفظ و نگهداری مواد غذایی وکیوم کردن این محصولات با استفاده از دستگاه سیل وکیوم می‌باشد. این روش برای بسته بندی انواع  فرآورده های گوشت و مرغ، ماهی، سوسیس، کالباس و … استفاده می‌شود.

بسته بندی انواع سالاد تک نفره و محصولاتی مانند(ماست، عسل، خامه، مربا، ترشی و…) باید چگونه باشد؟
محصولات غذایی تک نفره مانند(ماست، عسل، خامه، مربا، ترشی و…) به دلیل مقادیر مصرفی بالا و استفاده زیاد از آن‌ها در مکان‌های عمومی مانند هتل، بیمارستان، تالار پذیرایی، مدرسه، دانشگاه، ادارت، کارخانجات، مهمانی ها، هواپیما، مسافرت و.. بسیار کارآمد است و باید در بسته‌بندی این محصولات نهایت دقت و ظرافت لازم را بکار برد.

بیشترین محصولی که در سالاد های مورد استفاده قرار می‌گیرد سبزیجات است؛ و سبزی‌ها از آن دسته محصولاتی هستند که به سرعت فاسد می‌شوند پس بسته‌بندی سالادهای تک نفره با دستگاه های سیل وکیوم برای افزایش عمر ماندگاری آن و اصلاح اتمسفر موجود در ظروف مورد استفاده بسیار حائز اهمیت است.

دستگاه سیل وکیوم چگونه سبب افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی می شود؟
با پیشرفت جوامع، صنعت، علم و تکنولوژی، صاحبان صنایع معمولا از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته برای تولید کردن محصولات خود استفاده می‌کنند و یکی از دستگاه‌هایی که امروز بسیار مورد توجه و استقبال صنایع قرار گرفته است؛ دستگاه سیل وکیوم می‌باشد.

با دستگاه سیل وکیوم می توان انواع محصولات غذایی را در ظروف پلاستیکی بسته بندی کرد و از آن در برابر رطوبت، سرما و گرما، گرد و غبار و هرگونه ذرات خارجی محافظت کرد. به همین دلیل منجر به فاسد شدن و آلودگی محصول نخواهد شد و تا رسیدن به دست مشتریان کیفیت و سلامت خود را حفظ می نماید.

دستگاه سیل وکیوم با تزریق گاز با تخلیه هوای داخل بسته و تزریق گازهای نگه دارنده از اکسیده شدن مواد داخل بسته کاهش یافته و از کپک زدن و بو گرفتن آن جلوگیری می‌‌کند و باعث می شود مواد غذایی بسته بندی شده کیفیت اصلی(طعم، رنگ، شکل) و تازگی خود را حفظ نمایند. استفاده از انواع دستگا‌ه‌ سیل علاوه برافزایش زیبایی ظاهری بسته‌بندی باعث حمل و نقل آسان‌تر محصولات نیز خواهد شد.

برای تهیه دستگاه سیل وکیوم باید بهترین شرکت تولید کننده‌‌ی این دستگاه را بشناسید زیرا این محصول باید توسط متخصصین مجرب و به نام تولید شود تا کیفیت و طول عمر لازم را دارا باشد.

یکی از شرکت‌های به نام با چندین سال سابقه در این زمینه شرکت آراد ماشین می‌باشد. این برند طراح و سازنده انواع دستگاه سیل بوده و این محصولات را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. و البته راه‌اندازی و آموزش کار با محصولات نیز به صورت رایگان به عهده شرکت آراد ماشین می‌باشد.