چاپ دیجیتال، چاپ ۲ ساعته

در این مقاله چاپ دیجیتال را تعریف کرده، مزایا و معایب آن را معرفی می کنیم و با مهم ترین کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خانه چاپ و گرافیک، چطور می توانیم در ۲ ساعت کارت ویزیت، کتاب و جزوه، پوستر دیواری و تابلو چاپ کنیم با این مقاله از خانه چاپ و گرافیک همراه شوید.

در صنعت چاپ دو نوع فرایند کلی وجود دارد که با آن روی هر نوع کاغذ و مقوایی چاپ انجام می شود: چاپ دیجیتال و چاپ افست. در چاپ افست ابتدا با توجه به طرح شما صفحه ای ساخته می‌شود و پس از آن با سرعت بالا روی کاغذ چاپ می شود، به دلیل زمان مورد نیاز برای ساخت این صفحه زمان چاپ طولانی خواهد بود اما در عوض قیمت چاپ در تیراژ بالا بسیار مناسب خواهد بود.

برخلاف چاپ افست، در چاپ دیجیتال نیازی به صفحه چاپ نیست و فایل طراحی شما مستقیما روی کاغذ یا مقوا چاپ می شود. به طور خلاصه چاپگر های چاپ دیجیتال را می توان پرینتر هایی با طرز کاری تقریبا مشابه با چاپگر های خانگی دانست اما با سرعت و کیفیت بسیار بالاتر.

به دلیل اینکه نیازی به ساخت صفحه چاپ نداریم شروع فرایند چاپ به محض ارسال فایل طراحی انجام می شود و هیچ محدودیتی برای چاپ در تیراژ پایین یا بالا نداریم. امکان چاپ از یک عدد وجود دارد تا هزاران عدد. همچنین امکان رفع اشکال در کلیه مراحل چاپ به آسانی قابل انجام است.

بطور خلاصه سرعت چاپ بالا، امکان چاپ در تعداد کم و امکان ویرایش آسان از مزیت های اصلی چاپ دیجیتال است.

کیفیت چاپ دیجیتال

در ابتدای ورود چاپ دیجیتال به دلیل نو بودن این تکنولوژی کیفیت چاپ دیجیتال به مراتب پایین تر از چاپ افست بود، اما به مرور و با بروز شدن پرینترها تمامی مشکلات مربوط به کیفیت این دستگاه ها برطرف شده و امروزه چاپ دیجیتال در برخی از پارامترهای کیفی از چاپ افست نیز با کیفیت تر عمل می کند.

کاربردهای چاپ دیجیتال

با چاپ دیجیتال هرچه نیاز دارید را می توانید چاپ کنید، کارت ویزیت، لیبل، برچسب و استیکر، تراکت، پوستر، تخته شاسی، فوم برد، بنر، انواع سازه های نمایشگاهی، کاتالوگ و بروشور، کتاب و جزوه، انواع اوراق اداری، فاکتور و سربرگ و پاکت نامه و… در پایین ترین تیراژ حتی یک عدد! و در کمترین زمان ممکن حتی ۲ ساعت!

چاپ برچسب

از مهم ترین و پرکاربردترین کاغذهای چاپی مورد استفاده مشاغل مختلف لیبل ها و برچسب ها هستند. این کاغذهای کوچک که یک طرف آن ها چسبنده است (لیبل پشت چسب دار) پس از چاپ روی بسته بندی یا محصول شما می چسبند و به آسانی اطلاعات مورد نیاز آن را به خریداران خود اعلام می کنند.

لیبل، برچسب یا استیکر؟ هر اسمی که داشته باشد مهمترین برگه چاپی برای معرفی محصول شما و اطلاعات ضروری آن است. این برچسب های کوچک در اندازه ها و جنس های گوناگونی تولید می شوند پس انتخاب بهترین لیبل متناسب با محصول شما مهمترین قدم برای فروش محصولاتتان است.

انواع برچسب و لیبل

لیبل ها جنس های متفاوتی دارند که ارزان ترین آن ها لیبل کاغذی است، قیمت مناسب و چاپ خیلی سریع از ویژگی های این نوع لیبل است. در صورتی که روی این لیبل پوششی از جنس سلفون کشیده شود به آن لیبل سلفونی می گویند که آن را در برابر کثیفی و رطوبت ایمن می کند. نوع دیگری از لیبل ها پی وی سی نام دارد که روی برگه های ضد آب و بسیار مقاوم PVC در دو نوع شفاف و سفید چاپ می شود. از دیگر مدل ها می توان به لیبل متالایز که لیبلی بسیار لوکس است، لیبل گچی که با نام لیبل گارانتی نیز شناخته می شود، لیبل پلی کربنات و لیبل ژله ای نیز اشاره کرد که تمامی این موارد را به همراه قیمت می توانید در صفحه چاپ لیبل خانه چاپ و گرافیک مشاهده بفرمایید. تنها کافی است وارد هر نوع لیبلی شوید و با وارد کردن سایز قیمت هر عدد لیبل را ببینید.

چاپ کتاب

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای چاپ دیجیتال چاپ کتاب و جزوه است. به تازگی کتابی نوشته اید و قصد دارید کتاب خود را در قطع های مختلف و در تیراژ های چند صد عددی به بازار عرضه کنید، به دنبال چاپ کتاب های نفیس برای کلکسیون شخصی یا فروش کلکسیون های موضوعی هستید یا می خواهید برای دانشجویان خود جزوه شکیل درسی چاپ کنید. در تمامی این موارد بهترین شیوه مورد استفاده چاپ دیجیتال است.

چاپ جزوه

وقتی نیاز به چاپ و تکثیر جزوه برای دانشجویان، دانش آموزان یا همکلاسی های خود را دارید تنها شیوه مورد استفاده چاپ دیجیتال است. به آسانی و با سرعت خیلی بالا جزوه خود را در هر تعدادی که می خواهید چاپ کنید و آن ها را به شیوه های گوناگون صحافی فنری یا با چسب گرم، صحافی کنید و جزوه های خود را مانند کتابی زیبا و شکیل تحویل بگیرید.

چاپ کمیک بوک و مانگا:

برای چاپ کتاب های مصور و رنگارنگ در تیراژ های معمول بهترین شیوه چاپی دیجیتال است. بهترین کیفیت رنگ، صحافی و امکان پوشش سلفون برای جلد یا تک تک صفحات از خدمات خانه چاپ و گرافیک برای چاپ انواع کتاب های مصور و داستانی است.

در صورت داشتن هر پرسشی در مورد طراحی و چاپ با خانه چاپ و گرافیک تماس گرفته و از مشاوران تخصصی ما به رایگان بهره مند شوید.