چاپ فوری کاتالوگ

چاپ فوری کاتالوگ محصول پیشرفت سریع در صنعت چاپ می باشد. شما اگر حتی صاحب کسب و کاری نباشید، باز هم بارها و بارها با کاتالوگ های رنگارنگ و متنوعی در زندگیان مواجه شده اید. کاتالوگ یا همان کالانما که در راستای معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات به کار برده می شود، و با تکیه بر اصل” کم گوی و گزیده گوی” محصول پیش روی شما را با جملاتی کلیدی و مجذوب کننده، در کنار تصاویری که گویا زنده هستند، ترکیب کرده و شمایی که در دنیای پرجنب و جوش و پرمشغله زندگی می کنید را دنبال خود می کشد. بسیار اتفاق افتاده که با توصیه کاتالوگی، اقدام به قضاوت و خرید کرده اید، در حقیقت این صنعت رو به رشد چاپ فوری کاتالوگ، کار فروش را برای سفارش دهنده خود انجام داده است.

شاید شما صاحب بنگاه اقتصادی نوپایی باشید، و یا برای اولین بار است تصمیم گرفته اید به چاپ فوری کاتالوگ رو بیاورید. خالی از لطف نیست که ابتدا برای شما تشریح کنیم که چرا چاپ فوری کاتالوگ؟ کاتالوگ با توجه به ساختار آن که ترکیب متن با تصاویر زیباست، تاثیر عمیقی می تواند برروی مخاطب بگذارد؛ بنابراین بهترین گزینه برای معرفی محصول و یا خدماتی که به تازگی ارائه می شود، می تواند باشد. اما قبل از اقدام به استفاده از این محصول چاپی، به نکات زیر توجه کنید:

اگر محصول نوپاست، و کاتالوگ برای آن اولین بار است چاپ می شود، بهتر نیست ابتدا نمونه ای چاپ شود، شاید نیاز بود تغییراتی در تصویر و یا عناوین و توضیحات ایجاد کنید. سرعت عمل چطور؟ آیا می خواهید سریع در جلسه مورد بررسی قرار دهید؟ هزینه برای چاپ اولین نمونه مهم است؟ اگر جواب هر سه سوال بلی است، بدانید چاپ فوری کاتالوگ با روش چاپ دیجیتال بهترین گزینه برای شماست. زیرا بدلیل عدم استفاده از پلیت امکان ویرایش و شخصی سازی وجود دارد. و چون زینک تهیه نمی شود؛ فایل کاتالوگ در قالب PDFو JPEG به کامپیوتر داده می شود تا چاپ شود. به علت عدم تهیه پلیت و نیاز کمتر به نیروی انسانی هزینه تولید نمونه هم کم است. بدین ترتیب کاتالوگ نمونه شما آماده می شود، و در صورت نیاز می توانید تغییرات جدیدی اعمال کرده و مجدد درخواست چاپ دهید. چاپ فوری کاتالوگ تنها برای چاپ نمونه ها کاربرد ندارد، در بعضی زمان ها مانند نزدیکی به زمان نمایشگاه ها، حراجی فصل، مناسبتی ویژه، بارها اتفاق می افتد؛ شما احساس می کنید باید سریعا اقدام به چاپ فوری کاتالوگ کنید، و این فرصت را به هیچ وجه نمی خواهید از دست بدهید.

در چاپ فوری کاتالوگ روش دیجیتال استفاده می شود. و در این روش که با دستگاه های لیزری و جوهرافشان انجام می شود. در کاتالوگی که چهار رنگ و یا بیشتر نیاز است در مقایسه با روش افست، کیفیت کار پایین است. اگرچه پیشرفت های زیادی در حال صورت گرفتن هست، اما فعلا افست کیفیت بهتری دارد. اما وقتی زمان نیست و شما با تیراژ کمتر از ۵۰۰ عدد کارتان راه می افتد، نمی توانید موقعیت مناسب تبلیغ را از دست بدهید، دیجیتال روشی است که جوابگوی شما خواهد بود. البته در کارهای تک رنگ مشکی دیجیتال نشان داده؛ بهتر از افست عمل می کند و چاپ فوری کاتالوگ بهترین گزینه است. در تیراژهای بالای ۵۰۰ عدد، در حال حاضر افست با توجه به اینکه می تواند از انواع کاغذها بهره بجوید و پلیت های که تهیه می گردد و کیفیت کار، نسبت به دیجیتال و چاپ فوری کاتالوگ، گزینه به صرفه تری است. در روش دیجیتال هر کاغذی قابل استفاده نیست، اگرچه به علت عدم وجود مراحل مربوط به لیتوگرافی در هزینه کاغذ صرفه جویی می شود، اما در تیراژ بالا شما با تنوع کاغذ می توانید در روش افست، اقتصادی تر عمل نمایید. گاهی شما چند محصول دارید که در مواردی مشابه هستند، و تفاوت های آن ها کم است، در افست شما توانایی شخصی سازی ندارید، اما با چاپ فوری کاتالوگ که با دستگاه های دیجیتال انجام می شود، می توانید شخصی سازی کنید. مثلا اگر چهار محصول دارید، ۴۰۰ کاتالوگ سفارش دهید و برای هر محصول ۱۰۰ کاتالوگ. البته به خاطر داشته باشد؛ اگر عملیات مکمل چاپ برای چاپ فوری کاتالوگ انجام نشود، رنگ های شما سریع در مقابل شرایط محیطی واکنش نشان داده، کیفیت خود را از دست می دهند. زیرا رنگ مانند روشهای سنتی بر کاغذ نفود نمی کند. معمولا استفاده از سلفون و UV توصیه می شود.
مراحل چاپ فوری کاتالوگ

هنگام تصمیم گیری برای چاپ فوری کاتالوگ ابتدا به مخاطبان خود توجه کنید؛ گاهی مشتریان یک محصول به چند دسته تقسیم می شوند. مشتریانی با فرهنگها و زبانها و سطح سوادهای مختلف، شما نمی توانید برای همه یک نسخه بپیچید و منتظر باشد حداکثر مشتریان را جذب کنید. هرکس زبان خود را دارد. بنابراین مخاطبان را دسته بندی کرده، و برای هر کدام کاتالوگ مجزایی را بر حسب سلیقه و شرایط آنان طراحی کنید.

طرح کاتالوگ ها آماده شده است. فعلا بلافاصله سراغ چاپ فوری کاتالوگ نروید. تعداد مخاطبان گزینه ای است که، هم از لحاظ اقتصادی حرفی برای گفتن دارد، و هم از لحاظ اعتبار شما، که به تعداد کافی کاتالوگ در دسترس مشتریان باشد. اگر برای هر گروه کمتر از ۵۰۰ عدد نیاز است؛ با توجه به این دو گزینه، چاپ فوری کاتالوگ شانس بیشتری دارد.

زمان چه قدر دارید؛ چاپ افست چند روز معمولا به علت تهیه زینک زمان می برد. اگر اینقدر زمان ندارید، باز هم چاپ فوری کاتالوگ امتیاز بیشتری گرفت.

کاغذ برای چاپ کاتالوگ بسیار مهم است اگر تاکید چندانی بر نوعی خاص ندارید، باز هم به چاپ فوری کاتالوگ بندیشید.

تصاویر و رنگ از خمیرمایه های اصلی چاپ کاتالوگ هستند. دستگاه های دیجیتال در چاپ رنگ های استاندارد خوب عمل می کنند، اما رنگ های خاصی مانند نقره ای و طلایی اگر نیاز است، یا تصاویر باید خیلی باکیفیت باشند، درباره چاپ فوری کاتالوگ با تردید بیندیشید. مگر اینکه طراح شما بتواند تغییراتی در طرح ها بدهد. البته باید خاطر نشان کنیم دقت تصاویر و کیفیت رنگها در روش افست به کاربلدی نیروی کار بسیار بیشتر از روش دیجیتال بستگی دارد. و کیفیت خود دستگاه های چاپ نیز مهم است.
هزینه چاپ فوری کاتالوگ

همانطور که گفته شد برای چاپ فوری کاتالوگ از دستگاه های دیجیتال استفاده می شود، که نمونه های ساده آن پرینترهای لیزری در منازل می باشد. در براورد هزینه چاپ فوری کاتالوگ، به تعداد کاتالوگ برای چاپ توجه می شود، که در تیراژ تک رنگ هزار عدد هم هزینه مناسبی دارد، اما در کاتالوگ های چند رنگ، معمولا زیر ۵۰۰ عدد سفارش داده می شود. البته قابل ذکر است؛ در چاپ دیجیتال هزینه ای که برای چاپ هر صفحه می-دهید، ثابت است. مورد بعدی کاغذ است که معمولا کاغذ گلاسه مورد مناسبی است. گرماژ کاغذ نیز در براورد هزینه تاثیر دارد. رنگ و کارهای تکمیلی چاپ نیز مواردی هستند که در هزینه چاپ فوری کاتالوگ باید لحاظ کنید.