چاپ پوستر فوری و ارزان در هر سایز و ابعاد

یکی از روش های تبلیغات، معرفی محصول، خدمات و جذب مخاطبان بیشتر بهره برداری از پوسترها می باشند. همان طور که می دانید پوسترها نه تنها در فرایند تبلیغات و بازاریابی، بلکه در زمینه های دیگری نقش مهمی را ایفا می کنند. از این رو باید در طراحی و چاپ پوستر دقت ویژه ای داشته باشید تا بتوانید بر روی مخاطبان خود تاثیر بگذارید.

از آن جایی که اکثر پوسترها بر روی دیوار قرار می گیرند، باید طراحی و چاپ پوستر به گونه ای صورت گیرد که از فاصله دور برای مخاطب قابل تشخیص باشد. دقیقا به همین علت است که اکثر چاپ پوستر در ابعاد و سایز بزرگ به صورت عمودی طراحی و تولید می شوند تا باعث جلب توجه بیشتر شده و اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل کند.

هر چند پوسترها میرا و زودگذر به شمار می روند اما اگر در طراحی و چاپ پوستر با کیفیت و هدفمند تولید شود، قطعا می تواند تاثیر ماندنی داشته باشد و البته این موضوع بستگی به نوع و نحوه عملکرد طرح آن دارد.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم در چاپ کاتالوگ
نقش پوستر در طول تاریخ

قبل از اینکه به کاربرد و مزایا چاپ پوستر بپردازیم، بهتر است در ابتدا با نقش پوسترها در طول تاریخ و نحوه پیدایش آن ها اطلاعاتی را کسب کنیم. جالب است بدانید اولین پوسترها روی چوب طراحی می شدند و تاریخ ابداع آنها به قرن نوزده میلادی باز می گردد اما سرچشمه پوستر در نقوش آشوری و بابلی نیز می توان یافت.

به طور کلی حدود ۱۵۰ سال قبل نیز در ایران پوسترها برای تبلیغات دینی مورد استفاده قرار می گرفتند که ترکیبی از نوشته و نقاشی بود. از آنجایی که قانون خاصی برای طراحی پوستر وجود ندارد، باید ترکیب نوشته ها و تصاویر به درستی صورت گیرد.

چاپ پوستر
کاربرد چاپ پوستر چیست؟

از اصلی ترین کاربرد پوسترها می توان به مواردی همچون آموزشی، تبلیغات و بازاریابی، فرهنگی و هنری اشاره داشت. به طور کلی پوسترها به عنوان آگاه کننده و ترویج دهنده کالا برای فروش محسوب می شوند. نوشته ها، رنگ، تصاویر تاثیر به سزایی در طراحی و چاپ پوستر داشته و به کارگیری درست آنها می توان به راحتی توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

بنابراین اولین و مهمترین هدف از چاپ پوستر، جلب توجه افرادی است که در حال گذر از یک مکان عمومی هستند. به طور معمول وقتی به تازگی کسب و کاری را آغاز کرده اید، چاپ پوسترها می توان موثر باشد. به عبارتی دیگر یکی از روش های مقرون به صرفه برای جلب مخاطب و مشتریان بیشتر نصب و چاپ پوستر می باشد.

هر چند تعداد بیشتر پوسترها می توان بهتر باشد اما اگر موضوع و تعداد پوسترها بیش از حد باشد می تواند نتیجه برعکس بر روی برخی از مخاطبان بگذارد. بنابراین سعی کنید به جای استفاده از چندین پوستر با یک موضوع، از پوسترهایی با موضوع های گوناگون بهره برداری کنید.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم در طراحی و چاپ مجله
انواع پوستر چیست؟

پوسترهای آموزشی
پوسترهای مسافرتی
پوسترهای سیاسی
پوسترهای فیلم
پوسترهای رویدادها
پوسترهای تبلیغاتی
پوسترهای دینی

پوسترهای تبلیغاتی : به طور کلی چاپ پوستر با هدف تبلیغ برای فروش بیشتر، توجه بیشتر و نمایش بیشتر برند، خدمات و محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از پوسترها چنان تاثیر بالایی در مخاطب ایجاد می کنند تا سال ها نام برند در ذهن آنها باقی می ماند. هدف مشترک از چاپ پوستر تبلیغات بیشتر و در نهایت فروش بیشتر می باشد.

پوسترهای سیاسی : به عنوان مثال از مهمترین کاربرد پوسترهای سیاسی در طول تاریخ می توان به تبلیغ جنگ و روحیه دادن به سربازان بود. در جنگ جهانی اول با استفاده از پوستر برای دادن روحیه به سربازان مورد استفاده قرار میگرفت که در برخی از موارد موثر واقع شده بود.
چه عواملی بر روی هزینه چاپ پوستر تاثیر دارد؟

مهمترین و اصلی ترین معیار جهت تعیین هزینه چاپ پوستر، هدف آن است. همان طور که گفته شد پوسترها در زمینه های مختلفی کاربرد دارد و برای اطلاع رسانی و کسب مخاطبان بیشتر، می توان آنها را در مکان های عمومی همچون مترو، نمایشگاه ها، مدرسه، دانشگاه، ساختمان های تجاری و اداری نصب کرد.

مورد بعدی که در هزینه چاپ تاثیر مستقیمی دارد، طراحی و ابعاد پوستر می باشد. توجه به موارد زیر خالی از لطف نیست :

جنس پوستر، محل نصب و ابعاد همگی بر روی هزینه آن تاثیر دارند.
گرماژ
روکش سلفون و یووی سیلندری
طراحی پوستر