کشورهای همسایه نیازمند صنعت چاپ ایران هستند

شاهرود- قلعه نو، رئیس گروه نظارت بر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشورهای همسایه نیازمند صنعت چاپ ایران هستند، گفت: لازمه صادرات در این حوزه، ارتقای کیفیت چاپ و تجهیز ماشین آلات است.

علیرضا قلعه‌نو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه صنعت چاپ به خصوص در حوزه کتاب و مطبوعات متاسفانه با کاهش کمی تولید روبرو بوده است، تاکید کرد: باید برای بقا، کارها را به سمت بسته بندی و تجاری تغییر داد.

وی با بیان اینکه استان سمنان با توجه به ظرفیت های خود از جمله صنایع کشاورزی و سیمان می تواند محصولات خود را برای صادرات و تجاری کردن آن تقویت کند، افزود: کشورهای همسایه نیازمند صنعت چاپ ایران هستند.

ضرورت ارتقای کیفیت چاپ

رئیس گروه نظارت بر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازمه صادرات در صنعت چاپ را ارتقا کیفیت چاپ و تجهیز ماشین آلات بروز دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال داده‌های آماری دقیق تری از ظرفیت چاپ استان ها از جمله ماشین آلات، نیروی انسانی متخصص، فنی و… است تا بتواند برنامه ریزی دقیقی برای اجرای طرح های خود داشته باشد.

قلعه‌نو با بیان اینکه در حال تدوین برنامه‌های آموزشی در حوزه فنی و محتوایی هستیم که بنا بر نیاز هر استان دوره های آموزشی در راستای توانمند سازی افراد برگزار خواهیم کرد، افزود: عمده مشکلات صنعت چاپ در حوزه دیجیتال است که در حال تدوین برنامه های آن هستیم.

وی با بیان اینکه سمنان به عنوان استان پایلوت در طرح سرشماری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: برای برنامه‌ریزی در صنعت چاپ اگر آمار صحیح و قابل استناد از فعالان این حوزه نداشته باشیم نمی‌توانیم به خوبی از ظرفیت ها استفاده کنیم.