۱۰۰ عنوان کتاب آماده چاپ در انتظار کاغذ

حوزه/ مسئول غرفه دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نمایشگاه کتاب دین با اشاره افزایش هزینه‌های چاپ و نبود کاغذ، حمایت ویژه مسئولان از صنعت نشر را خواستار شد و گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب عربی و دروس حوزوی آماده چاپ داریم که در بازار هم متقاضی دارد اما به علت نبود کاغذ نمی‌توانیم این کتب را به چاپ برسانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یاسر کلهری مسئول غرفه دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ارائه ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دینی از جمله فقه و اصول در نمایشگاه کتاب دین اظهار کرد: پنج عنوان کتاب مهم دینی که چاپ اولی است در این نمایشگاه به عنوان تازه‌های دفتر انتشارات اسلامی عرضه می‌شود.

وی از وسائل الشیعه و مفتاح الکرامه به‌عنوان آثار پرطرفدار دفتر انتشارات اسلامی در نمایشگاه کتاب دین نام برد و عنوان کرد: ۲۰ درصد تخفیفی نمایشگاه برای کتب این انتشارات درنظر گرفته شده است.

کلهری، حضور بیشتر بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب دین را مورد انتظار دانست و گفت: در شرایط سخت اقتصادی شاهد کاهش توان مالی خانواده‌ها و افراد در خرید کتاب هستیم که امیدواریم با تدابیر ویژه مسئولان این مشکل رفع شود.

وی رسالت اصلی دفتر انتشارات اسلامی را احیای نسخ خطی دانست و گفت: این انتشارات از جمله مجموعه‌های تخصصی فعال در حوزه دین است

کلهری خاطرنشان کرد: با توجه به نبود کاغذ و افزایش هزینه‌های چاپ کتاب، ۱۰۰ عنوان کتاب عربی و دروس حوزوی آماده چاپ داریم که در بازار هم متقاضی دارد اما به علت نبود کاغذ نمی‌توانیم این کتب را به چاپ برسانیم و امیدواریم با حمایت ناشران بتوانیم آمار کتب در انتظار چاپ را کاهش دهیم.