۷۷ واحد صنعتی راکد مازندران به مدار تولید بازگشت

ساری – دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد تولیدی راکد امسال به مدار تولید بازگشتند گفت: از این تعداد ۷۷ واحد صنعتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو عصر چهارشنبه در شورای اقتصاد مقاومتی مازندران اظهار داشت :۱۱ درصد ارزش افزوده صنعت کشور را داریم و از نظر صنعت نیز هشتمین استان کشور هستیم.

وی با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت استان تاکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: چهار طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال بهره بردای می‌شود.

وی با اظهار اینکه رشد مصرف برق در استان ۱۰ درصد است گفت: امسال ۷۷ واحد صنعتی راکد امسال فعال شدند.

قوانلو با اشاره به صنایع چوب و کاغذ از صنایع مهم استان به شمار می‌رود گفت: این واحد می‌تواند ۱۷۰ هزار تن کاغذ را تولید کند و اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: مصوبه‌ای دارای هفت بند برای چوب و کاغذ داشتم که هیچ کدام اجرایی نشده است و افزایش سرمایه و خروج از ماده ۱۴۱ از جمله خواسته‌ها و مصوبات بوده است.

وی ماده اولیه را مهمترین مشکل صنعت چوب و کاغذ بیان کرد و گفت: اگر ماده اولیه تأمین شود می‌تواند بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کند و این کارخانه با سرشاخه‌های چوبی نمی‌تواند فعالیت کند.

قوانلو اخذ مطالبات معوق را از جمله نیازهای چوب و کاغذ بیان کرد و گفت: مجوز واردات چوب برای تأمین نیازهای چوبی صنایع چوب و کاغذ صادر شود.