تاثیر هدایای تبلیغاتی در کسب و کار

همانطور که میدانید چند سالیست که اهدای هدایای تبلیغاتی توسط شرکت های مختلف بیشتر به چشم میخورد. این هدایا ممکن است هدایای بسیار ناچیز و یا بعضا هدایای ارزشمندی باشند مانند یک تقویم، سررسید و یا یک فلش مموری که مطمعنا از آنها به وفور استفاده می شود. هدایای تبلیغاتی شامل اقلامی چون خودکار، سر رسید، دفترچه یادداشت، تقویم، فلش مموری، کارت های بازی و … هستند که هرکدام از این اقلام مزایا و معایبی دارند که بسته به نوع مشتریان خود می توان از آنها استفاده نمود. در نظرسنجی هایی که در کشورهای مختلف صورت گرفته است، ۷۲% از مشتریان یا مخاطبان یک کسب و کار اعلام کرده اند که از دریافت کردن هدایای تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن ارزش آنها، بسیار خشنود می شوند، این در صورتی است که هرچه ارزش هدایای تبلیغاتی و کابری آنها بیشتر باشد میزان رضایت و خشنودی آنها نیز بیشتر خواهد شد. نکته جالب تر اینکه ۶۵% از این مخاطبان به استفاده ی روزانه از این هدایا اشاره کرده اند. با توجه به این آمارها به راحتی می توان به اهمیت اهدای هدایای تبلیغاتی به مخاطبان خود پی برد.

یکی از مزیت های اهدای هدایای تبلیغاتی به مشتریان یا مخاطبان یک کسب و کار، مطرح شدن برند آن شرکت است. مطرح شدن برند شرکت یکی از اهداف مهم برای بسیاری از شرکت ها است که با اهدای هدایای تبلیغاتی به مناسبت های مختلف می توان تا حدود زیادی برند خود را در ذهن مخاطبان خود ماندگار کنید. نکته حائز اهمیت در این مورد، کیفیت اقلام تبلیغاتی است! به یاد داشته باشید در صورتی که اقلام تبلیغاتی شما از کیفیت پایینی برخوردار باشند هیچ گاه نمی توانید کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان خود مطرح نمایید علاوه بر این ممکن است تبلیغات شما اثر منفی روی مخاطبان شما بگذارد، پس با کمی دقت بیشتر از کیفیت هدایای تبلیغاتی خود اطمینان حاصل فرمایید. نکته حائز اهمیت بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، کاربری هدیه تبلیغاتی شماست. اگر هدیه تبلیغاتی شما کابری پایینی داشته باشد به طوری که مخاطبان آن را فراموش کنند مطمئن باشید تبلیغات شما تاثییری نخواهد داشت پس همیشه سعی کنید هدایای تبلیغاتی خود را طوری انتخاب نمایید تا بیشترین کاربری را برای مخاطبانتان داشته باشد.

نکته بعدی که بسیار مهم است خلاقیت و متفاوت بودن شماست! خلاقیت در هرجایی و هر کسب و کاری می توانید تاثیر به سزایی داشته باشد. همانطور که می دانید استفاده از کارت ویزیت که در چاپخانه ها به صورت های مختلفی چاپ می شوند، بسیار زیاد است. حال فرض کنید مخاطبان شما در نمایشگاهی کارت ویزیت هایی از شما و رقیبان شما دریافت کرده اند تا در زمان های آتی از آنها استفاده نمایند، در اینجا برگ برنده در دست آن شرکتی است که کارت ویزیت خود را به صورت کاملا خلاقانه چاپ کرده است و یا در کنار کارت ویزیت شرکت هدایای تبلیغاتی خور را به مخاطبان خود اهدا کرده است، با توجه به این موضوع این شرکت علاوه بر متمایز کردن وجهه شرکت خود، باعث ماندگاری برند خود در ذهن مشتریان شده است و قطعا شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتریان جدید دارد. ایجاد خلاقیت در اقلام تبلیغاتی یا هدایای تبلیغاتی کمی دشوار است.