تحریم‌های آمریکا علیه نجباء فقط روی کاغذ اعتبار دارد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (نجبا) اظهار کرد: آمریکا ادعا می‌کند به این خاطر نام این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد که نجبا ضد دولت عراق عمل کرده است در حالی که این مغلطه بزرگی است و ما جزئی از دولت و ملت عراق هستیم.

به گزارش ایسنا، سید هاشم الموسوی صبح روز شنبه در یک نشست مطبوعاتی با موضوع قرار گرفتن نام گروه نجبا و شیخ اکرم الکعبی دبیر کل این گروه در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا اظهار کرد: تصمیمات آمریکا جز جوهری روی کاغذ نیست و از اعتباری برخوردار نمی‌باشد. آمریکا در پیشبرد تمام نقشه‌هایش در منطقه با شکست روبه رو شده و محور مقاومت دارای هیمنه و سیطره در کل منطقه است.

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به محور مقاومت خاطرنشان کرد: آنها در راستای پیشبرد این امر از ابزارهای گوناگون اقتصادی و سیاسی استفاده می‌کنند ولی خوشبختانه تمام این سیاست‌ها تاکنون با شکست روبه رو شده است.

وی با بیان این که حقایق موجود در منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در پیشبرد سیاستهای‌شان در منطقه به هیچ وجه موفق نبوده‌اند، ادامه داد: آمریکایی‌ها در بحث سوریه در تلاش بودند که رئیس‌جمهور قانونی این کشور را برکنار کنند ولی به موفقیتی دست پیدا نکردند. بشار اسد در قدرت ماند و اکنون آمریکایی‌ها صحبت از این می‌کنند که می‌خواهند نیروهای نظامی‌شان را از سوریه خارج کنند.

الموسوی با بیان این که آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که دولت تکفیری در مناطق مرزی میان عراق و سوریه تاسیس کنند و با حمایت از این دولت به نوعی بر منابع طبیعی آن منطقه تسلط یابند، ادامه داد: آنها در همین چارچوب تلاش داشتند که یک مقبولیت جهانی نیز برای این دولت ایجاد کنند. ولی در پیشبرد این موضوع نیز موفق نبودند. آنها اکنون به دنبال تأسیس یک منطقه بی طرف میان ترکیه و سوریه هستند و می‌خواهند بخشی از نیروهای نظامی خود را در آن منطقه نگه دارند. به اعتقاد ما هدف آمریکا از نگهداشتن این تعداد نیرو در این منطقه این است که نیروها مسئولیت راهنمایی و رهبری گروه‌های مسلح تروریستی در آن منطقه را برعهده داشته باشند.

سخنگوی جنبش نجبا در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست مطبوعاتی با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا در کشورهایی هم چون لبنان، عراق اظهار کرد: آمریکایی‌ها در موضوع عراق نیز می‌خواستند بر روی منابع نفت این کشور سلطه پیدا کنند و یک دولت ضعیف در این کشور تشکیل دهند که در این زمینه نیز با شکست روبه رو شدند.

الموسوی با بیان این که جنبش نجبا یک درگیری بسیار جدی با اشغالگرایان آمریکایی در منطقه دارد ادامه داد: ما هیچ وقت از مواضع خود در دفاع از ملت‌های منطقه عقب‌نشینی نمی‌کنیم و با تمام کسانی که بخواهند عراق را اشغال کنند مبارزه می‌کنیم. در تاریخ تمام تلاش‌های ما و درگیری‌های ما با سلطه‌گران ثبت خواهد شد.

وی در این نشست که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان این که تحریم‌های آمریکا و نقشه‌های عربستان هیچ وقت باعث این نمی‌شود که این گروه (نجبا) از اهداف خود عقب نشینی کند ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که انرژی محور مقاومت را با درگیری با گروه‌های تروریستی و تفکیری از بین ببرند و بر روی این موضوع نام جنگ فرسایشی گذاشتند.

این عضو جنبش نجبا با بیان این که آمریکایی‌ها از مبارزه با تروریسم سخن می‌گویند اما خودشان حامی اصلی گروه‌های تروریستی هستند و در نمونه آخر دیدیم که از عربستانی‌ها در کشتن جمال خاشقجی حمایت کردند ادامه داد: در همین چارچوب وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اعلام کرد که این کشور گروه‌های تروریستی را به وجود آورده است.

الموسوی با بیان این که کشوری که در کشتار مردم در عراق، سوریه، لبنان، یمن، ویتنام و … دست داشته و مرتکب جنایت شده نمی‌تواند از حقوق بشر سخن بگوید اظهار کرد: ما کشوری را اشغال نکرده‌ایم و نقشه‌های شومی را علیه ملتی دنبال نکرده‌ایم اینها همه کارهای آمریکا است. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که نام نجبا را به خاطر این در لیست گروه‌های تروریبستی قرار داده اند که این گروه ضد دولت عراق اقداماتی انجام داده است در حالی که این مغلطه بزرگی است و ما خودمان درگیر جنگ با تروریست‌ها هستیم. ما جزئی از دولت و کشور عراق هستیم. ما همگام با ارتش عراق و در کنار سایر نیروهای مسلح این کشور با تروریست‌ها جنگیدیم و آمریکایی‌ها نمی‌تواند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

سخنگوی جنبش نجبا با تاکید بر این که ما پشتیبانی خود از دولت عراق و همچنین مبارزه با تروریست‌ها را ادامه می‌دهیم، گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند که یکی دیگر از دلایلی که نجبا را تحریم کرده‌اند به این خاطر است که نجبا در سوریه حضور دارد. ما خطاب به آنها می گوییم که نجبا مثل آنها از پنجره وارد سوریه نشده است. حضور نجبا در این منطقه قانونی است.

موسوی در بخش دیگر از صحبتهای خود ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند که ما برای دفاع از منطقه سربازان و لشکریان خود را در منطقه مستقر کردیم حالا سوال این است که ملت‌های منطقه نمی‌توانند از خود دفاع کنند که آمریکایی‌ها در این منطقه حضور پیدا کردند. آیا دفاع ملت‌های منطقه از کشورهای خود غیرقانونی است و دفاع آمریکا از منطقه قانونی است؟

وی همچنین با تاکید بر این که جنبش نجبا جنبش مردمی است و آمریکا نمی‌تواند این جنبش را تروریستی قلمداد کند، ادامه داد: اگر آنها چنین چیزی را بگویند یعنی تمام مردم را ترویست قلمداد کردند و این صحبت غیرقانونی است.

الموسوی خاطر نشان کرد: یکی از علت‌هایی که آمریکا نام این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده به خاطر این است که ما وجود آمریکا در منطقه را نپذیرفتیم و حضور آنها را در منطقه غیرقانونی می‌دانیم و در برابر اشغالگران می‌ایستیم.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های تصمیم آمریکا این است که ما حضور صهیونیست‌ها در منطقه را نپذیرفتیم.

وی با تاکید بر این که جنبش نجبا بر موضوع وحدت تاکید دارد ولی آمریکایی‌ها می‌خواهند بین کشورهای منطقه فاصله ایجاد کنند، ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم که عراق به پایگاهی نظامی برای آمریکا تبدیل شود چرا که عراق، بحرین، عربستان، امارات و … نیز عراق در خط مقدم مقاومت در مبارزه با اشغالگران قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که شما با اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی نمی‌توانید به اهداف خود عیله ملت‌های منطقه دست پیدا کنید و در این زمینه با شکست روبه رو می‌شوید من خطاب به برادران عزیزم در منطقه نیز می‌گویم مقاومت پابرجا و قوی است و این تحریم‌های آمریکا جوهری بر روی کاغذ بیش نیست و از ارزش و اعتباری برخودار نیست.

سخنگوی جنبش نجبا همچنین در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: ما نخواهیم گذاشت که عراق به دری برای ورود تروریست‌ها به ایران تبدیل شود چرا که چنین موضوعی به هیچ وجه مورد پذیرش در سطح بین‌المللی و منطقه نیست. عراق به هیچ وجه تابع امیال سعودی‌ها وسلطه آمریکا نخواهد بود. عراق یک دوست واقعی برای ایران است و گروه نجبا نیز جزئی از ملت عراق است. عراق در زمینه‌های مختلف با ایران ارتباط دارد و ما دستی که به سمت‌مان دراز شد و به ما کمک کرد را قطع نخواهیم کرد.