عوامل موثر در موفقیت تبلیغات

این روزها از هرجایی از شهر که عبور کنیم، تبلیغات دورمان را احاطه می کند، از بیلبوردهای بزرگ جذاب در مرکز شهر گرفته تا صفحات مجله و تلویزیون و تبلیغاتی چاپی نظیر: تراکت، کاتالوگ، بروشور و پوسترهای بزرگی که بر روی دیوارها نصب شده اند. همین تبلیغات پی در پی تلویزیونی که گاهی حوصله ی آدم را سر می برد و بایستی دقایق طولانی را تا شروع فیلم صبر کنیم. اگر نگاهی به ایمیل خود هم بیندازیم کلی تبلیغات را در آن خواهیم دید که گاهی اوقات وقتی برای چک کردن تمام آنها نداریم. از این رو ممکن است با خودمان بگوییم هدف از این همه تبلیغاتی که اطرافمان را احاطه کرده چیست و چه تاثیری بر تفکرمان و نحوه زندگی خواهد داشت؟ از این رو ما در این مطلب می خواهیم مطالبی را در خصوص تبلیغات و تاثیر ان در کسب و کار برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم.
تبلیغات چیست؟

همه ی ما آدم ها با تمام نیازها و نوع نگرشمان یک جامعه به حساب می آییم. این جامعه با وجود افراد مصرف کننده، یک استراتژی برای خود تعریف کرده است! خدمات و محصولات معرفی می کند، به خرید و فروش می پردازد و در نهایت اقتصاد کشور را به جلو هدایت می کند. تبلیغات یک شاخه وسیع است که به کمک آن می توانیم جامعه ی مصرف کننده را مورد هدف قرار دهیم. در واقع در تبلیغات بایستی به خود تبلیغات توجه کرد و مصرف کننده، تا بتوانیم به فروش بیشتر برسیم. تبلیغات به معنای جلب توجه کردن است. به همین سادگی! تصور کنید از یک خیابان شلوغ در مرکز شهر درحال عبور هستید، ناگهان تابلوی بزرگی که بر روی درب یکی از فروشگاهها نصب شده است، تمام توجه شما را به خودش جلب می کند و قدم هایتان آهسته تر می شود! همین جلب کردن توجه شما، معنای واقعی تبلیغات است! استراتژی تبلیغات یک هدف دارد و آن هم اینست که با ایده و خلاقیتی خیره کننده بتواند توجه مشتریان زیادی را به یک محصول و یا یک خدمت جلب کند و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول است. از طرفی عنصر اصلی این جلب توجه کردن برقراری ارتباط و شیوه ی تبلیغاتی است که انتخاب می کنید. تبلیغات از گذشته های دور رایج بوده است منتها با پیشرفت علم و تکنولوژی همه چیز دستخوش تغییرات شگرفی شد، جالب است بدانید: روانشناسی تبلیغات معتقد است افراد بر اساس احساس، به خرید اقدام می کنند، از این رو با برانگیختن احساس افراد می توان زودتر به نتیجه رسید.
عوامل موثر بر تبلیغات چاپی

حال که با مفهوم تبلیغات آشنا شدید، بهتر است بدانید چه عواملی باعث موفقیت در تبلیغات چاپی است. مسلما برای شما هم پیش آمده که از صد پیام تبلیغاتی که به سمت شما می آید، شاید تنها چند نمونه از آن را به خاطر بسپارید، از این رو دو عامل مهم در تبلیغات چاپی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
طراحی منحصر به فرد

فرقی نمی کند کدامیک از تبلیغات چاپی را برای کسب و کارتان انتخاب کرده اید، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی پوستر و یا حتی طراحی کارت ویزیت! آیتم مهم، جلب توجه است. یک طراحی منحصر به فرد می تواند یک جلوه بصری فوق العاده ایجاد کند و در همان نگاه اول نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید. در طراحی هر نوع تبلیغاتی بایستی از رنگ های خاص و جذاب استفاده کنید، نظم بین فونت و رنگ را درنظر داشته باشید و متن های مختصر و مفید به کار ببرید تا با هدف ترغیب و تشویق خواننده به تبلیغات خود، روی نمودار فروشتان تمرکز کنید. لازم است بدانید: طراحی عامل مهمی است که رعایت آن و انجام آن توسط یک طراح حرفه ای می تواند شما را در زمان کوتاهی به نتیجه برساند.
چاپ

لازم است بدانید: چاپ کارت ویزیت، چاپ کاتالوگ، چاپ پوستر، چاپ بروشور، چاپ استند نمایشگاهی، چاپ تراکت و هر نوع ابزار تبلیغاتی دیگر، به چاپ با کیفیتی نیاز دارد تا بتواند بر روی مخاطب تاثیرگذار باشد. بنابراین نیاز به یک چاپخانه معتبر می باشد تا تمامی کارهای چاپی را به آن بسپارید.