بازگشت رونق به انتشارات کانون پروش فکری با چاپ ۵۰۰ عنوان کتاب

حامد علامتی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: امسال ۱۵۰ عنوان کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نخستین بار منتشر و ۳۵۰ عنوان نیز تجدید چاپ شد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب امسال از سوی این انتشارات به چاپ رسیده است که توزیع آنها همراه با ۵۰۰ هزار جلد کتاب خریداری شده از دیگر ناشران از ۱۸ تیرماه همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان در سطح مراکز کانون سراسر کشور آغاز می‌شود.

علامتی پیش‌بینی کرد که توزیع این سه میلیون جلد کتاب در سطح کشور ۲ تا سه ماه طول بکشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به حمایت این مجموعه از ناشران کودک و نوجوانان، بیان کرد: در زمان حاضر نزدیک به ۲۰۰ ناشر در این عرصه فعالیت می‌کنند.

علامتی عنوان کرد: از این شمار ۹۰ ناشر کودک و نوجوان فعال هستند که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با خرید کتاب از فعالیت آنها حمایت می‌کند.

وی درباره توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها نیز گفت: توسعه این مراکز براساس آمایش سرزمینی در دستور کار قرار دارد.

علامتی افزود: با این وجود استان‌ها باید اعلام کنند که از اعتبارات داخلی خود می‌توانند چه میزان آورده به این منظور اختصاص دهند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه تنها راه توسعه مراکز بزرگ کردن ساختار کانون نیست، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌ گروه‌ها و تشکل‌های مردمی راهکار مناسبی برای افزایش خدمت‌رسانی به مناطق فاقد مرکز است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴۷ مرکز سیار و حدود یک هزار مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به جامعه هدف خود خدمات‌رسانی می‌کنند.