انحصارطلبی در کاغذ در حال شکل گرفتن است/ مسئولان عافیت‌طلب شده و مدیریت را رها کرده‌اند

نماینده آمل و لاریجان در مجلس گفت: میزان نیاز کشور و نیاز مصرف‌کننده در زمینه کاغذ مشخص است، بنابراین یا پای منافع برخی در زمینه کمبود کاغذ در میان است و یا برخی مسئولان در این زمینه سیاست عافیت‌طلبی را در پیش گرفته و مدیریت این شرایط را رها کرده‌اند.
انحصارطلبی در کاغذ در حال شکل گرفتن است/ مسئولان عافیت‌طلب شده و مدیریت را رها کرده‌اند
رویداد۲۴ اخیرا کمبود کاغذ بسیاری از مشاغل از جمله جراید و روزنامه‌های کثیرالانتشار را با مشکل مواجه کرده است، مشکلات جدی که می‌رود تا بسیاری از مشاغل را به تعطیلی بکشاند و اقتصاد بسیاری را به خطر بیاندازد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا با اشاره به کمبود کاغذ و آسیب اقتصادی این موضوع در جامعه گفت: به طور کلی وقتی اقتصاد کشور با یک برنامه مدون و حساب‌شده همراه نباشد؛ یعنی مرز بین عرضه و تقاضا رعایت نشده و مشکلات اقتصادی از جمله کمبود کاغذ به تبع آن شکل خواهد گرفت.

وی افزود: وقتی شرایط خوبی در مدیریت تولید داخل نداشته باشیم رابطه‌ها شکل می‌گیرد و نهایتاً فرآیند انحصارطلبی پدید می‌آید و در پی آن هم، سلاطین یک به یک رشد می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بدون شک می‌توان از انحصارطلبی جلوگیری کرد، اظهار داشت: نباید بعد از شکل‌گیری اتفاق به مبارزه با معلول بپردازیم در حال حاضر به غیر از کاغذ، انحصار کالا‌هایی همچون خوراک دام به دست افرادی خاص افتاده که شرایط را مدیریت می‌کنند.

یوسفیان‌ملا اضافه کرد: معتقدم در شکل‌گیری این انحصارطلبی‌ها یا منافع افراد و اشخاص در میان است و یا بی‌تفاوتی برخی مسئولان مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان عافیت‌طلب شده‌اند، تصریح کرد: به عنوان مثال امکان ندارد سکه‌ای که در اختیار دولت است به نحوی عرضه شود که یک عده بتوانند سکه را منحصر به خود کنند که البته در موضوع کاغذ هم اوضاع بدین منوال است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید کاغذ در داخل و خارج از کشور مشخص است، اظهار داشت: میزان نیاز کشور و نیاز مصرف‌کننده در زمینه کاغذ مشخص است، بنابراین یا پای منافع برخی در زمینه کمبود کاغذ در میان است و یا برخی مسئولان در این زمینه سیاست عافیت‌طلبی را در پیش گرفته و مدیریت این شرایط را رها کرده‌اند.

نماینده آمل و لاریجان تأکید کرد: بدون شک انحصارطلبی در زمینه کاغذ هم در حال شکل گرفتن است چراکه وقتی فریاد مصرف‌کننده بلند شده و عنوان می‌کند که ما کاغذ نداریم و نمی‌دانیم باید از کجا تهیه کنیم این بدین معناست که انحصارطلبی در میان است و امکان ندارد پشت پرده این انحصارطلبی افرادی سودجو نباشند.