گواهی SSL چگونه در افزایش رتبه گوگل وبسایت شما تاثیر می گذارد؟

چرا باید گواهی SSL داشته باشیم؟

SSL یک پروتکل استاندارد امنیتی برپایه رمزگذاری است که در آن داده‌های رد و بدل شده بین وبسایت و بازدید‌کننده توسط کلیدهای خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود.

SSL برای مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری در سایت شما وارد کنند.

وبسایتهایی که از گواهی SSL جهت رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌کنند، معمولاً از طریق پروتکلHTTPS (به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP) با سرویس‌گیرنده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. در مرورگرها، اینگونه وبسایت‌ها با علامت قفل سبز (به معنای ارتباط امن) نشان داده می‌شوند.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ در مرورگرهایی مانند کروم، آیکن غیر ایمن بودن وبسایت های فاقد SSL نمایش داده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که این مورد در تصمیم گیری مشتریان برای خرید و اعتماد به یک وبسایت تاثیری جدی دارد.
بهبود سئو و رتبه وبسایت شما در گوگل

گواهی SSL می‌تواند به بهبود سئوی وبسایت شما کمک کند. سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو نشانگر اعتبار وبسایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل برای نمایش مطالب است. هرچه وبسایت شما سئوی بهتری داشته باشد، موتورهای جستجو برای نمایش نتایج جستجوی کاربران به مطالب وبسایت شما اهمیت بیشتری می‌دهند.

اگروبسایت شما در کلمات مرتبط با کسب و کارتان در صفحه اول گوگل باشد، مشتریان بیشتری جذب خواهید نمود و فروش شما افزایش پیدا می‌کند.جالب است بدانید SSL یکی از عوامل بالا بردن رتبه‌بندی گوگل است.

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده‌است، با توجه به اهمیت امنیت وبسایت‌ها، و رسیدن به این هدف که کاربران از طریق گوگل به وبسایت‌های امن وارد شوند، تصمیم گرفته‌است داشتن گواهی معتبر SSL را یکی از عوامل بالا رفتن رتبه وبسایت کند.

دریافت نماداعتماد الکترونیکی

بر اساس لیست ارائه‌شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، برای صدور نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره نیاز به گواهی SSL است.(http://www.enamad.ir/faq.aspx) لذا این گواهی برای دریافت نماد الکترونیکی که نشانگر اعتبار شما است نیز ضروری می‌باشد.
ارائه اپلیکیشن در اپ استورها

علاوه بر آن در صورتی که در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل یا ربات‌های تلگرامی فعالیت دارید، داشتن SSL برای ثبت برنامه در اپ‌استورها ضروری است.

این موارد تنها بخشی از فواید و دلایل لزوم ssl برای وبسایت شما است.