افزایش قیمت کاغذ و حذف کتاب از سبد خانوار ایرانی

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر چهارشنبه در آئین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استانداری مرکزی گفت: آموزش و پرورش که مرتبط‌ترین نهاد با دانش آموزان است برای آشنایی بیشتر این قشر با کتاب استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگز گوشی تلفن همراه نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، ادامه داد: اطلاعات کم عمق پیامد استفاده از تلفن همراه است و آموزش و پرورش انگیزه مطالعه را بین کودکان و نوجوانان افزایش دهد.

استاندار مرکزی کتابداران را یکی از شاخص‌ترین عناصر فرهنگی دانست و گفت: افزایش قیمت کاغذ کتاب را به عنوان مهمترین محصول فرهنگی از سبد خانواده خارج کرده است. کتابداران بهترین قشر فرهنگی جامعه هستند و از تلاش‌ های آنها که با عشق و علاقه فعالیت دارند تقدیر می‌کنم.

مخلص‌الائمه با اشاره به نقش اساسی کتابداران در حوزه فرهنگ، ادامه داد: در پرداختی‌ها باید اهتمام جدی به این قشر صورت گیرد و برای این مهم، اقداماتی از سوی دولت در حال انجام است.

وی بیان کرد: افرادی که منابع غنی و یا مجموعه‌های نفیس کتاب برای اهدا دارند می‌توانند با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، سایر افراد به ویژه نسل آینده را از مطالعه این کتاب نفیس بهره‌مند کنند.