ترمیم و بازسازی صنعت چاپ کشور با تهیه سند تحول

مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نور: مشکلات چاپخانه داران کشور با تهیه سند تحول صنعت چاپ حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، بیست و یکمین همایش صنعت چاپ در سالن همایش‌های گالری دیدی شهرستان نور برگزار شد.

مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش صنعت چاپ را صنعتی پویا و پیش نیاز بسیاری از صنایع دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا، سند تحول صنعت چاپ کشور را در دست اقدام دارد.

ابراهیمی افزود: امیدواریم با طراحی و اجرای این سند مشکلات چاپخانه داران کشور و  استان که بیش از ۱۳۵واحد است، مرتفع شود.

او تاکید کرد: چاپ و نشر صنعتی پرظرفیت برای آینده اقتصاد کشور و جزء صنایع راهبردی است، حال اگر جزء صنایع راهبردی محسوب نشده تا حدی تقصیر آن برعهده ماست که نتوانسته ایم این صنعت را به جایگاه اصلی اش بازگردانیم.

زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به فعالیت ۱۳۵ واحد چاپخانه در استان گفت: حمایت و تقویت از بخش صنایع چاپ و بسته بندی می‌تواند توسعه اقتصادی، ارزش افزوده فراوانی را با صادرات انواع محصولات کشاورزی بخصوص مرکبات در استان فراهم کند.

در این همایش که مدیر کل دفتر نشر و چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیرکل ارشاد استان، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، معاون امور مالیاتی استان و برخی از چاپخانه داران استان حضور داشتند، مسائل و مشکلات جاری این صنف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.