نوسانات بازار ارز و گرانی کاغذ

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، در دومین هفته بهمن ماه به دنبال نوسانات نرخ ارز، قیمت برخی اقلام وارداتی ملزومات حوزه کتاب افزایش داشته است.

در حالی که از دی ماه امسال طی هفته‌های مختلف در آرامش و ثبات نسبی به سر می‌برد، اما طی هفته جاری با افزایش نرخ ارز، قیمت کاغذ و تحریر با افزایش حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومانی همراه بود.

نگاهی به قیمت کاغذ تحریر در روز پنجشنبه (۱۲ بهمن ماه) نشان می‌دهد که هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ که در هفته گذشته بندی یک میلیون ۲۳۰ هزار تومان بود، امروز بندی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ که یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان بود، با ۵۰ هزار تومان افزایش امروز به بندی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

کاغذ تحریر ۸۰ گرمی نیز شاهد رشد ۵۰ هزار تومانی بود و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰ گرمی یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

این افزایش قیمت در حوزه مقوا تاثیر زیادی نداشت و بهای مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی نیز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

بر اساس این گزارش، نگاهی به قیمت سایر اقلام مورد نیاز کتاب نیز حاجی از این است که هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین بهای هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است و زینک دو ورقی چینی نیز حدود ۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۹۰ هزار تومان در بازار موجود است.