بازار داغ سوءاستفاده از شرکت‌های کاغذی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با انواع شرکت‌های کاغذی رو به رو هستیم که فقط مورد سوء استفاده دیگران قرار می گیرند.
بازار داغ سوءاستفاده از شرکت‌های کاغذی

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، ذبیح الله خداییان در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: تقارن مدیریت جدید قوه با گام دوم انقلاب یعنی جهاد بزرگ برای ساختن را به فال نیک می‌گیریم چراکه رئیس جدید قوه قضاییه فرزند قوه است و مقام رهبری منت بر ما گذاشتند برای انتخاب ایشان و این امر وظیفه ما را دو چندان کرده است.

وی افزود: تحولی که خاص دادگستری نیست بلکه باید در تمام بخش‌های قوه از جمله سازمان ثبت اسناد است چراکه سازمانی حاکمیتی است.

وی بر تثبیت مالکیت‌ها تأکید کرد و گفت: اگر به خوبی به آن عمل شود صلح و امنیت در جامعه ایجاد می شود چرا که امروزه بسیاری از اختلافات در جامعه همین وجود قراردادهای عادی در بنگاه‌های املاک توسط افراد غیرمتخصص است.

خداییان افزود: تداخل مرزهای املاک و مستغلات را داریم که اگر به درستی تبیین شود در کاهش پرونده‌ها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رونق کسب و کار دیگر حوزه فعالیت ما است که اگر با سرعت و دقت انجام شود به آن دامن زده و حمایت از مالکیت معنوی زمینه تجاری‌سازی فناوری جدید و حمایت از کالای ایران را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در راه رسیدن به این اهداف با موانعی روبرو هستیم اما اگر با همکاری و همدلی پیش برویم تحول را شاهد خواهیم بود.

وی تکریم همکاران را از جمله برنامه‌های پیش‌رو دانست و گفت: دستورالعمل تکریم همکاران و ارباب رجوع باید تنطیم شود و نباید اجازه دهیم معدود افرادی به حیثیت این قشر خدوم صدمه بزنند و با آن افراد برخورد جدی کنیم. بنابراین تکریم ارباب رجوع از دیگر اهداف اصلی است و باید کاری کنیم در سریع‌ترین زمان و با دقت به مردم رسیدگی شود.

خداییان ادامه داد: الکترونیکی کردن امور  دنبال می‌شود چراکه این کار بسیار ضروری است اما ایمن یازی بسیار مهمتر است چراکه با این حجم اطلاعات تأمین امنیت بسیار ضروری است و باید به جد مدنظر قرار دهیم این در حالی است که در زمینه حملات سیبری در رتبه بالایی هستیم.

وی افزود: سامانه ها باید بروزرسانی شوند و اگر نشود با کندی انجام امور مردم روبه‌رو می‌شویم.

خداییان تصریح کرد: یکپارچگی این سامانه‌ها نیز باید انجام شود به ویژه در املاک و اسناد جزیره‌ای عمل کردن هزینه‌بر است همچنین باید در اعتباربخشی نظام به اسناد رسمی حرکت کنیم و باید قانون ثبت و برنامه ششم را جا بیاندازیم که باید به دفاتر رسمی مردم مراجعه کنند.

وی افزود: طرح کاداستر بسیار طرح مهمی است که شروع شده اما در ابتدای راهیم این در حالی است که در زمینه املاک قانون‌ها قدیمی هستند و در ثبت شرکت‌ها مشکلات زیرساختی قانونی داریم و رسیدگی ماهوی نمی‌توانیم بکنیم. با انواع شرکت‌های کاغذی مواجهیم که فقط مورد سوء استفاده دیگران قرار می‌گیرد و ما نمی‌توانیم اعتبارسنجی کنیم به همین دلیل پیش نویس لایحه تجدیدنظر در زمینه ثبت شرکت‌ها فراهم شده است.