توقف تأمین کاغذ به قیمت دولتی/ تا اطلاع ثانوی نشریات مشمول ماده ۱۶ نمی‌شوند

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ مطرح کرد توقف تأمین کاغذ به قیمت دولتی/ تا اطلاع ثانوی نشریات مشمول ماده ۱۶ نمی‌شوند

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روند تأمین کاغذ به قیمت دولتی تا یک ماه و نیم گذشته ادامه پیدا کرد ولی متوقف شد چون بانک مرکزی دیگر ارز تخصیص نداد و اعلام کرد دارو از مطبوعات واجب‌تر است گفت: تا اطلاع ثانوی نشریات مشمول ماده ۱۶ نمی‌شوند.
توقف تأمین کاغذ به قیمت دولتی/ تا اطلاع ثانوی نشریات مشمول ماده ۱۶ نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدرضا دربندی که در جمع اصحاب رسانه استان همدان در خانه ملت صحبت می‌کرد اظهار کرد: وظیفه وزارت ارشاد تامین و توزیع کاغذ نیست بلکه تخصیص یارانه کاغذ است.

وی گفت: از خردادماه به دلیل افزایش قیمت ارز به صورت وجدانی و شخصی ورود کردیم و با سه تاجر به گفت‌وگو نشستیم.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر کیلو کاغذ در بازار آزاد ۷ هزار تومان بود اما قیمت دولتی ۴ هزار و ۱۰۰ تومان را توافق کردیم که ۵ هزار و ۱۵۰ تومان به مطبوعات اختصاص یابد اظهار کرد: پنج ماه به این شیوه حرکت کردیم به طوری که درخواست‌ها را بررسی و با توجه به شرایط مطبوعات سهمیه کاغذ به آن‌ها کاغذ داده شد.

وی افزود: گاهی درخواست‌های ۳۰ تا ۵۰ تن به دست ما می‌رسید که با بررسی‌های انجام شده و شرایط موجود کاهش پیدا کرد.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ این روند تا یک ماه و نیم گذشته ادامه پیدا کرد ولی متوقف شد چون بانک مرکزی دیگر ارز تخصیص نداد و اعلام کرد دارو از مطبوعات واجب‌تر است.

وی افزود: قرار شد وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیات دولت با رئیس بانک مرکزی صحبت کند که ارز کاغذ ۱۰۰ میلیون دلار است در حالی که ارز دارو ۴ میلیارد دلار است و ارز کاغذ با این شرایط رقمی نیست.

دربندی با بیان اینکه هر روزه تماس‌های بسیاری درباره کاغذ داریم اظهار کرد: توصیه ما هم کاهش تعداد صفحات و تیراژ است تا این برهه را سپری کنیم، ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی رسانه‌ها مشمول ماده ۱۶ نمی‌شوند.