کوکاکولا فناوری بسته‌بندی کاغذی را جایگزین پلاستیک می‌کند

شرکت مشهور “کوکاکولا” یک نوع کاغذ بسته‌بندی جدید برای جایگزینی با بسته‌بندی‌های پلاستیکی ابداع کرده است که تا اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار اروپا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، آلودگی پلاستیک به یکی از مهمترین مشکلات قرن بیست و یکم بدل شده است، چرا که زباله‌های پلاستیکی تقریباً در همه جای کره زمین دیده می‌شوند.

تخمین زده می‌شود که فقط در سال ۲۰۱۶، جهان بیش از ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک تولید کرده است و این رقم تا سال ۲۰۳۴ دو برابر خواهد شد.

زباله‌های پلاستیکی حتی راه خود را به اقیانوس‌ها پیدا کرده‌اند و روزانه هشت میلیون قطعه پلاستیک، آب‌های ما را آلوده می‌کند و زیستگاه صدها گونه جانوری را از بین می‌برد.

اکنون اعتقاد بر این است که ممکن است حدود ۵.۲۵ تریلیون قطعه پلاستیک در اقیانوس با وزن ۲۶۹ هزار تن وجود داشته باشد.

مدتهاست کاملاً واضح است که اوضاع وخیم است و باید هرچه سریع‌تر کاری انجام شود. خوشبختانه شرکت “کوکاکولا” به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان زباله‌های پلاستیکی با یک راه حل ابتکاری و نسبتاً مؤثر قدم در این چالش گذاشته است. این شرکت در اروپا در حال جایگزینی بسته بندی پلاستیکی خود با فناوری جدید کاغذی خود است.

این فناوری جدید “KeelClip” نام دارد و اولین بار است که در صنعت نوشیدنی غیرالکلی استفاده می‌شود. این راه حل نوآورانه نتیجه ابتکار عمل مشترک بین کوکاکولا و شرکای استراتژیک خود، “کوکاکولا HBC” و شرکای اروپایی کوکاکولا است.

کوکاکولا با استفاده از “KeelClips” قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی را از بسته‌های قوطی خود در همه بازارهای اتحادیه اروپا جمع کند. این شرکت خوشبین است که با این حرکت در تولید سالانه ۲۰۰۰ تن پلاستیک و ۳۰۰۰ تن کربن دی اکسید صرفه‌جویی شود.

“جو فرانسیس” معاون پایداری در شرکای اروپایی کوکاکولا می‌گوید: نوآوری یک اصل مهم در بسته بندی پایدار ما است و استفاده از این مقوای کاملاً قابل بازیافت که شامل یک صفحه است که قوطی‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد، گام مهمی در این راه و نمونه دیگری از چگونگی تعهد ما برای حذف همه پلاستیک‌های یک‌بار مصرف غیر ضروری است. ما عاشق این ابتکار عمل دوستدار محیط زیست هستیم و امیدواریم که طولی نکشد تا سایر شرکت‌ها رویکردی مشابه برای مقابله با آلودگی پلاستیکی جهان اتخاذ کنند.