روشی آسان برای اخذ مجوز و چاپ کتاب

به طور معمول تمامی کتاب هایی که نوشته می شوند به وسیله چاپ کتاب مورد انتشار قرار می گیرند و به دست مخاطبان می رسند.

به طور معمول تمامی کتاب هایی که نوشته می شوند به وسیله چاپ کتاب مورد انتشار قرار می گیرند و به دست مخاطبان می رسند. چاپ کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است و حفظ کیفیت در مراحل مختلف آن بسیار مهم تلقی می شود.چاپ کتاب مراحل مختلفی دارد از جمله مراحل مختلف چاپ می توان به تایپ کلمات کتاب به شکل مناسب، ویرایش متن از نظر محتوا و حروف چینی در صورت لزوم، اخذ شابک، فیپا، صفحه آرایی و طراحی جلد اشاره کرد.در ادامه به بررسی مراحل مختلف چاپ کتاب می پردازیم و ضمن آن اصطلاحات مربوط به چاپ کتاب از جمله شابک و فیپا را نیز تعریف می کنیم.
چاپ کتاب

پس از پیدایش خط افراد بسیاری تصمیم گرفتند که احساسات، دستاوردها، تجربیات و اطلاعات خود را در قالبی مناسب و به شکلی مطلوب از طریق نوشته به افراد دیگر و یا حتی به نسل های بعدی انتقال دهند. خوشبختانه با به وجود آمدن صنعت چاپ و پیشرفت آن در دهه های اخیر شاهد چاپ کتاب با کیفیت بالا برای انواع کتاب از جمله علمی و آموزشی، تاریخی، شعر، رمان و … در اندازه و تعداد دلخواه برای سفارش چاپ کتاب هستیم.نوشتن هر کتابی با توجه به زمینه آن از جنبه های مختلف از جمله هدف، جمع آوری اطلاعات، شیوه نگارش، چگونگی آغاز و به پایان رساندن کتاب و … انجام می شود. پس از آنکه متن کتاب در چارچوب های مشخص مربوط به آن آماده شد بایستی برای چاپ و اخذ مجوزهای مربوطه به مراکز معتبر چاپ کتاب همانند ۷۲۴ چاپ مراجعه کنید تا به آسانی به کتاب یا کتاب هایی با ویژگی های مطلوب و کیفیت بالا برسید.
مراحل چاپ کتاب

چاپ هر کتابی جدای از نوع موضوع و زمینه کارایی آن نیازمند طی مراحلی می باشد، در ادامه به شکلی اجمالی مراحل چاپ کتاب را بررسی می کنیم.

آماده کردن کتاب:

در نخستین مرحله نویسنده متن نهایی کتاب خود در زمینه مورد نظر از جمله علمی، علمی-پژوهشی، تاریخی، شعر، رمان، داستان و … را به صورت دست نوشته یا تایپی آماده و در اختیار ناشر می گذارد.

ویرایش کتاب:

کتاب توسط ناشر از جنبه های مختلفی از جمله توجه به موضوع، محتوا، نگارش و … مورد بازبینی و بررس قرار می گیرد و ویرایش های لازم روی آن اعمال می شود تا موفقیت بیشتری را در جذب مخاطبان داشته باشد.

حروف چینی و بازبینی:

پس از تائید متن نهایی کتاب ، متن مورد حروف چینی و بازبینی قرار می گیرد تا کلمات آن به بهترین و زیباترین شکل ممکن در یک صفحه قرار بگیرند.

دریافت شابک:

پس از ویراستاری و حروف چینی هر کتابی بایستی برای دریافت شابک یا ISBN اقدام شود. چرا که هر کتابی دارای شابک خاص مربوط به خود می باشد.

شابک: شابک سیستمی برای نام گذاری کتاب ها در سطح بین المللی می باشد. شابک کدی سیزده رقمی است که در چند دسته قرار می گیرد که هر یک از این دسته ها دارای مفهوم خاص خود می باشد و دربرگیرنده عناصر پیشوند به شکل سه رقمی، گروه ثبت یک تا پنج رقم، تعیین کد ثبتی به وسیله ناشر تا ۷ رقم، کد نشر ۶ رقمی برای مشخص کردن شماره ویرایش و شکل عنوان خاص و رقم کنترلی می باشد.به طور کلی می توان گفت شابک نوعی شناسنده است که برای اخذ آن می توانید به سایت شابک یا ناشران مراجعه کنید. برای مطالعه مقالات بیشتر در رابطه با شابک می توانید از وبلاگ ۷۲۴ چاپ بازدید کنید.

فیپا

صفحه آرایی:

پس و پیش از دریافت شبا ویراستاری ها و بازخوانی های لازم و نهایی بر روی فایل کتاب مورد نظر انجام می شود و کتاب برای طراحی و صفحه آرایی نهایی، طراحی طرح روی جلد و پس از آن اخذ مجوزهای لازم آماده می شود.در این موارد می توانید از خدمات مجموعه ۷۲۴ چاپ استفاده کنید.

دریافت مجوز فیپا:

فیپا مخفف عبارت “فهرست نویسی پیش از انتشار” است. پس از ثبت کتاب مورد نظر در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور بایستی برای دریافت فیپا درخواست داد چرا که فیپا حکم شناسنامه کتاب در کتابخانه ملی را دارد و دارای مزایایی از جمله یکدستی فهرست نویسی و سازماندهی ساده کتاب ها در کشور، جلوگیری از کار تکراری، سرعت بالا در بازیابی منابع و گردش اطلاعات، به وجود آوردن شبکه های اطلاعاتی و اشتراک اطلاعات کتاب شناسی در سطوح مختلف و … می باشد.برای دریافت فیپا وجود کارت شناسایی نویسندگان، فایل نهایی و آماده شده کتاب برای چاپ و همچنین تمامی مشخصات کتاب الزامی می باشد.

دریافت مجوز:

پس از دریافت فیپا کتاب و اطلاعات مربوط به آن برای دریافت مجوز چاپ به وزارت فرهنگ و ارشاد ارسال می شود و در صورت نداشتن مغایرت با معیارهای مربوطه می توان برای چاپ کتاب اقدام کرد.

چاپ کتاب:

پس از دریافت مجوزهای مربوطه و طی کردن مراحل نام برده در بالا می توان نسبت به چاپ کتاب اقدام کرد. چاپ کتاب با استفاده از کاغذهای مناسب چاپ و دستگاهای مخصوص چاپ و صحافی صورت می گیرد. در این مرحله یک یا چند نسخه از کتاب برای نویسنده و یا نویسندگان کتاب ارسال می شود و در صورت تایید نهایی کتاب، تعداد مورد نظر نسخه چاپی کتاب آماده می شود.در مورد اخذ مجوزها و راهنمایی درباره مراحل مختلف چاپ کتاب پیشنهاد می کنیم از خدمات سایت ۷۲۴ چاپ بهره بگیرید.

تحویل کتاب های چاپ شده:

در نهایت کتاب های چاپ و صحافی شده بسته بندی شده و به مقصد مورد نظر ارسال می گردد.

۷۲۴ چاپ
“۷۲۴ چاپ” راهی آسان برای صفر تا صد چاپ کتاب

۷۲۴ چاپ یکی از معتبرترین و بهترین چاپخانه ها در ایران است که افزون بر کیفیت بالا و سرعت بالا در انجام امور مربوط به چاپ کتاب می توانید از امکانات و مزایای آن هم چون ارسال رایگان به سراسر کشور، چاپ یک نسخه به صورت رایگان، اخذ تمامی مجوزهای مربوط به چاپ کتاب به صورت رایگان و قیمت به روز و مناسب چاپ بهره بگیرید.همچنین ۷۲۴ چاپ نخستین مجموعه چاپ کتاب با امکان محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب ها در زمینه های مختلف به دو شکل چاپ ساده و چاپ نفیس در ایران می باشد.

برای بهره گیری از خدمات ۷۲۴ چاپ کافی است که به سایت این مجموعه به آدرس ۷۲۴chop.com مراجعه کنید و از اطلاعات موجود در آن بهره بگیرید و در صورت تمایل برای سفارش چاپ اقدام کنید. برای این کار کافی است از راه های مختلف ارتباطی ۷۲۴ چاپ از جمله ارتباط حضوری، تلفنی و مجازی برای دریافت مشاوره و سفارش چاپ کتاب استفاده کنید.

برای ورود به سایت ۷۲۴ چاپ میتوانید به دو روش اقدام کنید : ۷۲۴ چاپ را در گوگل سرچ کنید و یا به صورت مستقیم وارد نشانی www.724chap.com شوید.