پرینتر، کارتریج و تونر

برای مشاوره و راهنمایی در مورد تمیز کردن و هر گونه نگهداری خاص مورد نیاز برای چاپگر، با سایت مهپارس در ارتباط باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پرینتر یک وسیله ارزشمند در هر محیط اداری یا در منزل است که هر از چند گاهی باید به آن توجه شود.نگهداری چاپگر بسیار ساده است و انجام آن کار آسانی است. با این حال، مراقبت لازم است و ما همیشه توصیه می‌کنیم به دنبال مشاوره حرفه ای باشید. به طور کلی تمام چیزی که لازم است تمیز کردن منظم برای از بین بردن خاک یا گرد و غبار است، زیرا این امر می‌تواند بر کیفیت چاپ شما در طول زمان تأثیر بگذارد و به قطعات پرینتر آسیب برساند.

هر نوع کارتریجی دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود است که در زیر به تفصیل توضیح خواهیم داد.وقتی نوبت به ارزیابی مزایا و معایب کارتریج‌های لیزری می‌رسد، چه کسی بهتر از یک سایت باکیفیت مانند مهپارس می‌تواند به شما کمک کند.

تونر

تونر، عامل چاپ مبتنی بر پودر و تنظیم گرما که توسط چاپگرهای لیزری استفاده می‌شود، این نوع کارتریج دارای مزایا و معایب زیر است:

مزایا

با تونر چاپ سریع‌تر اتفاق می‌افتد. پرینترهای لیزری به این دلیل معروف هستند که ازدقت و سرعت بالایی برخوردارند. دقت بدین معناست که برخلاف کارتریج‌های جوهر افشان، کارتریج‌های تونر می‌توانند یک تصویر بسیار دقیق را با چسباندن تونر بر روی درام داخل چاپگر، غلتاندن یک تکه کاغذ از کنار آن و تنظیم آن با حرارت تولید کنند. از طرف دیگر، کارتریج‌های جوهر افشان باید با استفاده از چندین برنامه با دقت پاشیده شوند تا جوهر ریزش نکند و کاغذ را کثیف نکند.

کارتریج‌های تونر ماندگاری بیشتری دارند. اگرچه کارتریج‌های لیزری اغلب در مقایسه با کارتریج‌های جوهر افشان بسیار پرهزینه به نظر می رسند، اما آنها قادر به تولید حجم بیشتری از صفحات هستند. چاپگرهای لیزری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان صرفه جویی بیشتری در وقت می‌کنند.

معایب

چاپگرهای لیزری فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و هزینه زیادی برای سرویس دارند. به همین ترتیب، اگر از خدمات تعمیر و نگهداری چاپگر ما استفاده کنید چاپگر لیزری بیشتر از جوهر افشان عمر می‌کنند.

درام

گرچه خرید پرینتر لیزری ارزان‌تر است، اما جایگزینی درام در زمان تعویض هزینه بر است، به خصوص اگر این اتفاق فقط بعد از چند ماه رخ دهد. این جایی است که اکثر خریداران اشتباه می‌کنند زیرا درام مانند کارتریج تونر یک وسیله مصرفی است و اغلب شامل ضمانت چاپگر نمی‌شود. کاربران اغلب بهتر است یک چاپگر لیزری خریداری کنند زیرا این نوع ماشین آلات برای کار در طولانی مدت می‌توانند ارزان‌تر عمل کنند.

تمیز کردن درام

چاپگرهای لیزری باقی مانده پودر تونر را در داخل کار خود جمع می‌کنند. برای جلوگیری از تجمع بقایا می‌توانید با استفاده از یک دستمال هرگونه آلودگی یا گرد و غبار را به آرامی از بین ببرید. مراقب باشید که هیچ قسمت را مستقیماً با انگشتان خود لمس نکنید. پیروی از این مراحل اساسی به شما کمک می‌کند تا چاپگر شما به طور موثر کار کند و عملکرد آن با گذشت زمان حفظ شود. برای دستورالعمل‌های تمیز کردن همیشه به راهنمای کاربر چاپگر خود مراجعه کنید. بسیاری از قطعات پیچیده و ظریف وجود دارد که به راحتی آسیب می‌بینند.

مشکلات پرینتر

چاپگرها وقتی کار می‌کنند عالی هستند، اما وقتی از کار می‌افتند بسیار ناراحت کننده است. بسیاری از افراد از چاپگرهای جوهر افشان خود به اندازه کافی استفاده نمی‌کنند و این می‌تواند منجر به مشکل خشک شدن جوهر در نازل شود که باعث ایجاد رگه‌های افقی در چاپ و رنگ‌های ضعیف یا اشتباه می‌شود. با انجام یک بررسی ساده ویژگی‌های تمیز کردن و نازل کردن در رایانه یا از طریق منوی چاپگرها، در بیشتر موارد می‌تواند کیفیت چاپ را بهبود بخشد. اگر جوهر کم می‌شود چاپگر شما باید قبل از اینکه در واقع متوقف شود هشدارهای زیادی به شما بدهد.

طولی نمی‌کشد که هزینه‌های چاپگر شما از قیمتی که برای آن پرداخته اید بیشتر است. ثانیاً جایگزینی جوهر کار هزینه بری است، به خصوص اگر کارتریج‌های اورجینال را خریداری کنید. بنابراین قطعاً می‌توانید با خرید کارتریج‌های جوهر افشان طرح اصلی، مقدار کمی هزینه پس انداز کنید. اما اگر به بالاترین کیفیت چاپ ممکن نیاز دارید، احتمالاً باید به کارتریج‌های جوهر اصل بچسبید زیرا عملکرد آنها بهتر است. اما برای چاپ معمولی اسناد، کارتریج‌های طرح بسیار خوب کار می‌کنند.

بهتر است قبل از رفتن به خرید، مشاوره یا حداقل تحقیق کنید. اگر قبل از خرید چاپگر لیزری جدید از یک متخصص بپرسید، به احتمال زیاد به شما می‌گوید که به کارتریج تونر بسیار توجه کنید. بدترین حالت این است که شما باید مرتباً از چاپگر خود استفاده کنید یا اینکه کاملاً کار نمی‌کند. دو دلیل عمده برای خرابی چاپگر وجود دارد. اولین مورد این است که سیستم تشخیص کارتریج از طریق تراشه معیوب است یا تراشه وجود ندارد. بنابراین اولین مرحله حذف کارتریج برای اطمینان از وجود تراشه است. اگر تراشه وجود نداشته باشد، می‌توان آن را در زمان ساخت که از کنترل کیفیت عبور کرده است، از دست داد. شما باید آن را عوض کنید. در صورت وجود آن می‌توانید تمیزکاری ملایمی پس از باز کردن درپوش حاوی کارتریج‌ها قابل مشاهده است، انجام دهید. معمولاً در زیر کارتریج‌ها قرار دارد. بنابراین اگر مطمئن نیستید همیشه نظر متخصص را بگیرید. برای مشاوره و راهنمایی در مورد تمیز کردن و هر گونه نگهداری خاص مورد نیاز برای چاپگر، با سایت مهپارس در ارتباط باشید.