۱۰ واحد صنعتی خراسان‌شمالی به چرخه تولید بازگشت

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دولت سیزدهم با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشت.

ناصر فخر موحدی روز یکشنبه در حاشیه نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احیای واحدهای صنعتی راکد و کمک به تولید از رویکردهای دولت سیزدهم است و بر این اساس راه اندازی تمامی واحدهای راکد استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و کمک به واحدهایی که با ظرفیت کم فعالیت دارند در دستور کار قرار دارد و ۲۳ واحد در استان امسال فعال می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی استان نیز نیمه فعال است که فعالیت این واحدها با حمایت های دولت و اجرای طرح نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قرار دارد و این واحدها به زودی به چرخه تولید باز می گردند.

فخرموحدی درباره بررسی درخواست تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی معوق واحد تولید لبنیات در فاروج با بانک کشاورزی گفت: بدهی این واحد تولیدی به تامین اجتماعی به مدت ۲۴ ماه تقسیط شد و برای مشکل بدهی پرداخت تسهیلات بانکی میسر می شود.

وی درباره رسیدگی به درخواست شرکت کاغذ سازی خرم خراسان، تولیدکننده کاغذ سنگی در فاروج گفت: حل مشکل این تولیدکننده در زمینه زیرساخت برق، آب و پروانه بهداشتی هم مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این ۲ واحد تولیدی در استان امسال با ظرفیت مناسب فعالیت خواهند داشت.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.