نقش پررن کارت ویزیت در دنیای امروز!

همیشه با آن سرو کار داریم. گاهی اوقات نوشته ها و نقش های روی آن توجه ما را به خود جلب می کند و حتی ترجیح می دهیم به نحوی آنرا نگهداری کنیم.

مردم علاقه ای به کارت های نازک با کاغذهای بی کیفیت ندارند. آنها با خود می گویند: شرکتی که کارت ویزیت آن اینگونه باشد قطعا خدماتی مشابه با این سطح را ارائه می دهد. پس برای این مرحله حسابی دست و دلباز باشید.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همیشه با آن سرو کار داریم. گاهی اوقات نوشته ها و نقش های روی آن توجه ما را به خود جلب می کند و حتی ترجیح می دهیم به نحوی آنرا نگهداری کنیم. البته در برخی موارد نیز چیز جذابی ندارد و روانه سطل زباله می شود. اما نکته ای که در این میان کمتر مورد توجه قرار می گیرد اهمیت بالای آن به عنوان شناسنامه ای برای کسب و کار است.

بله از کارت ویزیت می گوییم؛ وسیله ای که در دنیای تجارت اهمیت بسیار بالایی دارد و در کشور ما نیز طی چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد اثر و برقراری ارتباط در اولین تماس، دشوارترین بخش مسابقه است! به عنوان صاحب کسب و کار نیازمند شکار مشتریان در همان برخورد اول هستید اما برای این کار نیازی به تور، قلاب و یا اسلحه نیست! بلکه باید از ابزار مرتبط با حرفه خود بهره برداری کنید. بی شک کارت ویزیت سلاح مخفی در دستان بازاریاب های شرکت شما خواهد بود. حال اینکه سلاح مخفی شما تا پیش از آشکار شدن چه مقدار حرفه ای آماده شده است، باید نتایج را در بازخورد مشتریان جستجو کنید.

برای موفقیت در برقراری ارتباط از طریق کارت ویزیت نیازمند متمایز بودن از رقبای خویش هستید. اما این وجه تمایز چگونه ایجاد می شود؟ چگونه می توانیم آینده کارت ویزیت خود از ماندگاری در نزد مشتریان تا سطل زباله را پیش بینی کنیم؟ برای یافتن پاسخ نکات زیر را دنبال می کنیم:

گام اول

تفکر. پیش از آنکه تصمیم به چاپ یک کارت ویزیت برای کسب و کار خود داشته باشید نیازمند مقداری تفکر در رابطه با خواسته ها و توانایی های خود هستیم. آنچه را که در ذهن دارید روی کاغذ بنویسید و سپس روانه دفتر طراحی شوید.

گام دوم

طراحی. در انتخاب گروه طراح همه چیز به شما بستگی دارد. همانند انتخاب خودرو می توانید یک نمونه بسیار عادی تا لوکس ترین مدل سال را انتخاب کنید. از این رو با شرکتی همکاری کنید که سابقه مناسب و نمونه کارهای قابل تحسین داشته باشد. طراحی همانند جراحی حساسیت های بالایی دارد. تمام نوشته های خود در گام اول را در اختیار مجموعه طراحی قرار داده و منتظر ارائه طرح های اولیه یا همان اسکچ های کار از جانب ایشان باشید.

نکته کلیدی:

در کارتی که آماده می شود باید موارد زیر مشخص باشد:

هدف. شما کارت ویزیتی را در اختیار مشتری قرار می دهید که باید توانایی لازم را در انتقال اطلاعات مربوط به کسب و کار و خدمات شما به همراه داشته باشد. بی شک از داستان نویسی روی کارت هم باید خودداری شود. اینجاست که تیم طراح شما با خلاقیت ها خود جادویی از متن و طرح را به نمایش می گذارد تا ذهن مخاطب را درگیر یک تکه کاغذ کوچک کند.

طرف طلایی. روی دوم کارت شما همان طرف طلایی است پس آنرا کم اهمیت ندانید. قرار دادن مواردی چون تخفیف در صورت ارائه این کارت، ارائه پین کد برای برقراری تماس رایگان با شرکت شما و … بستگی به خلاقیت تیم طراح شما دارد. پس قدر روی طلایی را بدانید.

گام سوم

چاپ. حال که آماده سازی طرح به پایان رسیده و کار نهایی شده است باید راهی چاپخانه شود. در انتخاب بهترین نوع کاغذ و روکش مقاوم برای آن هیچ شکی نداشته باشید زیرا مردم علاقه ای به کارت های نازک با کاغذهای بی کیفیت ندارند. آنها با خود می گویند:شرکتی که کارت ویزیت آن اینگونه باشد قطعا خدماتی مشابه با این سطح را ارائه می دهد. پس برای این مرحله حسابی دست و دلباز باشید.

هم اکنون کارت ویزیتی را در اخیتار دارید که از هر نظر برازنده فعالیت اقتصادی شما خواهد بود و به عبارتی می تواند بیانگر سطح تفکر و رویکرد گروه تجاری مربوطه باشد. حال پیش بینی آینده کارت ویزیتی که در اختیار مشتری قرار می گیرد، مقداری آسان تر خواهد بود!