۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی وارد کشور می‌شود / مشکل کاغذ مطبوعات حل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد در یک ماه و نیم آینده با واردات حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی به کشور ثبات در بازار برقرار می‌شود

به گزارش مستقل‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سیدعباس صالحی پس از نشست کمیسیون فرهنگی مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به گذر از شرایط ملتهب بازار کاغذ در کشور گفت: در یک ماه و نیم آینده حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی وارد کشور می‌شود لذا به طرف بازگشت موازنه به بازار به هم ریخته کاغذ می‌رویم.

وی در خصوص چگونگی تامین کاغذ و کنترل بازار افزود: طی ماه‌های اخیر آرامش نسبی به بازار کاغذ بازگشته و از شدت التهاب پیشین کاسته شده است و کمیابی کاغذ آزاد وجود ندارد و قیمت‌ها نیز متعادل‌تر شده اند.

آقای صالحی با اشاره به توزیع کاغذ در ماه‌های اخیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در بخش کاغذ دولتی نیز در دو سه ماه اخیر و پس از آنکه کاغذ کتاب و مطبوعات در زمره کالا‌های اساسی قرار گرفتند حدود ۵۶ هزار تن تامین کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته که از این رقم بیش از ۲۰ هزار تن خریداری شده و در طی یک ماه و نیم آینده نیز حدود ۱۳ هزار تن کاغذ مطبوعاتی وارد کشور می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد بازار بسیار متعادل‌تری در حوزه کاغذ مطبوعات و کتاب باشیم چرا که این دو بخش مشمول کالا‌های اساسی شده اند.