اثرگذاری بیشتر با چاپ کارت ویزیت خاص + پیشنهاد بهترین کیفیت چاپ

برای اینکه کسب و کار خود را به شکل متفاوتی به مشتریان خود معرفی کنید می‌توانید به سراغ چاپ کارت ویزیت خاص بروید.

به گزارش بازار، برای اینکه کسب و کار خود را به شکل متفاوتی به مشتریان خود معرفی کنید می‌توانید به سراغ چاپ کارت ویزیت خاص بروید. یک کارت ویزیت لاکچری که در همان نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. اما از کجا می‌شود یک کارت ویزیت خاص سفارش داد؟ یک کارت ویزیت لاکچری چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب علاوه بر معرفی یکی از معتبرترین مراکز چاپ و تبلیغات ایران، پاسخ این سوالات را نیز خواهیم داد. با ما همراه باشید.

یک کارت ویزیت خاص چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید نتوان تعریف مشخصی از یک کارت ویزیت خاص ارائه داد. اما انواع مختلفی از این محصول وجود دارند که به اندازه کارت ویزیت‌های معمولی دیده شده نیستند و می‌توانید با یک ایده خلاقانه، بهترین استفاده از آنها را بکنید. مثلاً کارت ویزیت شفاف که متریال ساخت آن با سایر انواع کارت ویزیت متفاوت است. پس می‌توانیم چند ویژگی مختلف مانند مواردی که در ادامه مطرح خواهیم کرد را در هنگام طراحی و سفارش چاپ کارت ویزیت مدنظر داشته باشیم.

استفاده از نوع خاص متریال

بیشتر کارت‌های ویزیتی که روزانه چاپ شده و به دست مخاطبان داده می‌شوند، از نوع کاغذی یا مقوایی هستند. معمولاً هم طرحی ساده و برشی مستطیلی دارند. اما اگر یک کارت ویزیت خاص می‌خواهید، باید به سراغ متریال‌های خاص هم بروید. کاغذ کرافت، مقوای کتان یا حتی کارت ویزیت شیشه‌ای تنها نمونه‌هایی از متریال‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند نگاه همگان را به خود جلب کنند.

اثرگذاری بیشتر با چاپ کارت ویزیت خاص + پیشنهاد بهترین کیفیت چاپ

شما می‌توانید انواع کارت ویزیت خاص را سفارش دهید که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و تا حد زیادی شما را بین رقبا متمایز نشان خواهند داد. به طور خاص چهار نوع کارت ویزیت بافت دار مشکی، طلاکوب، کراف و شفاف یا شیشه‌ای از انواع خاص کارت ویزیت هستند که در این بخش بیشتر درباره آنها توضیح می‌دهیم.

کارت ویزیت بافت دار

یکی از جدیدترین محصولاتی که در حوزه اقلام چاپی تبلیغاتی وارد بازار ایران شده است، کارت ویزیت مشکی بافت دار است. این نوع کارت ویزیت که به خاطر رنگ مطلقاً مشکی خود بسیار خاص و منحصر به فرد به چشم می‌آید، می‌تواند روی چند نوع متریال مختلف مانند کتان یا مقوای بافت دار چاپ شود. اگر می‌خواهید تمرکز اصلی کارت ویزیت شما روی اطلاعاتی که روی آن نوشته می‌شود باشد، این مدل گزینه بسیار مناسبی است.

شما می‌توانید با یک رنگ سفید براق اطلاعاتی همچون شماره تماس یا نام برند خود را روی کارت ویزیت مشکی بافت دار چاپ کنید. یا حتی از روش چاپ طلاکوب یا نقره کوب برای بهتر دیده شدن این موارد روی بک گراند مشکی کارت استفاده نمایید. بسته به ایده‌ای که در ذهن دارید، چنین نوع کارت ویزیتی می‌تواند همان چیزی باشد که می‌خواستید!

کارت ویزیت طلاکوب

فرقی نمی‌کند کارت ویزیت شفاف بخواهید یا یک کارت ویزیت مشکی بافت دار. در هر صورت می‌تواند با یک چاپ طلاکوب، ورق‌ها را برگردانید. معمولاً انواع کارت ویزیت لاکچری شامل مواردی می‌شوند که در آنها رنگ طلایی به کار رفته است. از آنجایی که در نوع چاپ طلاکوب، رنگ طلایی یا نقره‌ای به صورت رنگ پنجم، یعنی رنگی جدا از سایر رنگ‌ها، به کار می‌رود، جلوه فوق العاده زیبایی خواهد داشت؛ انگار طرح شما از کارت بیرون زده و می‌درخشد.

اگر به دنبال یک کارت ویزیت خاص برای کسب و کارهایی مانند طلافروشی، آرایشگاه یا حتی گالری‌های حرفه‌ای هستید، چاپ کارت ویزیت طلاکوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته که طرح انتخابی شما و نوع چیدمان نوشته‌ها و المان‌های گرافیکی روی کارت هم می‌تواند در زیبا شدن این نوع کارت موثر باشد.

کارت ویزیت کرافت

برای آن دسته از افرادی که سخت گیر هستند و می‌خواهند یک کارت ویزیت خاص از جنس متریال ویژه‌ای داشته باشند که دست کمتر کسی دیده شده است، کارت ویزیت کرافت گزینه صد در صد مناسبی است. این نوع کاغذ یا مقوا که رنگی شبیه به کاغذ کاهی دارد، بافت منحصر به فردی به شما می‌دهد که هر طرحی را روی آن چاپ کنید، بسیار زیبا دیده خواهد شد.

اثرگذاری بیشتر با چاپ کارت ویزیت خاص + پیشنهاد بهترین کیفیت چاپ

از آنجایی که رنگ زمینه چنین کارت‌هایی قهوه‌ای یا کرم است، باید در انتخاب رنگ‌های مورد نظر در چاپ کارت ویزیت دقت کنید. بهتر است یک طرح ترنسپرنت یا بدون پس زمینه را به چاپخانه تحویل دهید که بعد از چاپ روی کارت ویزیت کرافت، ترکیب رنگ‌های نوشته و لوگو یا سایر المان‌های گرافیکی با رنگ پس زمینه طبیعی کرافت، هماهنگ باشد. اینجاست که بحث انتخاب رنگ برای طراحی کارت ویزیت خاص به میان می‌آید که در بخش بعدی به آن پرداخته‌ایم.

پالت رنگی خاص

یکی دیگر از پارامترهایی که نشان می‌دهد کارت ویزیت شما خاص است یا نه، رنگ‌هایی است که در طراحی آن به کار برده‌اید. اگر می‌خواهید یک طراحی چشم‌نواز و موزون داشته باشید، باید به سراغ پالت‌های رنگی بروید که در وب سایت‌هایی مانند Colorhunt.co یا coolors.com می‌توانید پیدا کنید. این مجموعه‌های رنگی بر اساس دایره رنگ و همینطور قوانین همنشینی رنگ‌ها انتخاب شده‌اند. البته می‌توانید با یک جستجوی ساده، دایره رنگ را در اینترنت ببینید و با توجه به رنگ اولیه انتخابی خود، نقطه مقابل یا رنگ همجوار آن در چرخه رنگ را پیدا کنید و در پالت رنگی خود بگنجانید.

سبک طراحی منحصر به فرد

در طراحی کارت ویزیت می‌توان از سبک‌های مختلفی همچون طراحی فلت، طراحی مینیمال یا سبک‌های دیگر استفاده کرد. با توجه به اینکه قصد شما چاپ یک کارت ویزیت خاص است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سبک‌های خاصی چون طراحی مینیمال بروید. یعنی از حداقل المان‌های گرافیکی و تنوع رنگی در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید تا بیش از هرچیز، متریال کارت ویزیت یا رنگ پس زمینه آن در تضاد با نوشته‌ها به کار بیایند.

 برش خاص

یکی از دیگر ویژگی‌های یک کارت ویزیت خاص می‌تواند نوع برشی باشد که در چاپخانه برای آن در نظر گرفته می‌شود. کارت‌های معمولی اکثراً در قطع مستطیلی ارائه می‌شوند. شاید بعضی از آنها را دیده باشید که برشی در لبه‌هایشان انجام شده و اصطلاحاً یک کارت ویزیت لبه گرد هستند. اما اگر واقعاً می‌خواهید کارت ویزیت لاکچری داشته باشید که از همه نظر به چشم بیاید، یک برش ساده برای شما کارآمد نخواهد بود.

می‌توانید با توجه به نوع کسب و کاری که قصد ارائه آن را دارید و ایده خلاقانه‌ای که در ذهن پرورانده‌اید، یک برش اختصاصی برای کارت خود داشته باشید. به طور مثال اگر عکاس هستید شاید لازم باشد شکل کارت ویزیت شما همانند یک لنز دوربین برش خورده باشد. با اینکار از قالب‌های رایج خارج می‌شوید و قطعاً در همان نگاه اول در ذهن مشتری خواهید ماند. اما کدام مرکز چاپ می‌تواند تمام ایده‌های شما را تبدیل به واقعیت کند؟ چنین سفارشاتی را به کجا می‌توانید بدهید؟