تعریف بسته بندی و مزایای آن

برای نگه داری و مراقبت از محصولات از بسته بندی استفاده می شود.طرحی که روی بسته بندی انتخاب می کنید یکی از مهمترین قسمت های این محصول است.بسته بندی های مواد غذایی،بسته بندی پوشاک و … هرکدام از نظر طراحی با محصول دیگر تفاوت دارند.

این یک فعالیت علمی به حساب می آید.رشته هایی که به این فعالیت مرتبط می شود رشته های چاپ و گرافیک هستند که هرکدام از این دوره ها را باید گذراند.زیرا جذابیت یک محصول در وهله اول از روی جذابیت بسته بندی و جعبه آن محصول مشخص می شود.

شما می توانید با یک طراحی منحصر به فرد محصول خود را در ذهن مشتری ثبت کنید و به صورت یک محصول یکتا در بازار عرضه کنید.این طرح میتواند در رنگ،در نوع طراحی جعبه یا بسته بندی،در نوع متریال به کار رفته در بسته بندی یا … باشد.
کارکرد بسته بندی

تقریبا تمامی محصولاتی که تولید می شوند نیازمند طراحی یک بسته بندی هستند.هویت بخشی،عدم خرابی محصول،زیبایی و … از کارکرد های بسته بندی محصولات به شمار می رود.یکی از اولین عملیات هایی که قبل از عرضه محصول باید انجام داد بسته بندی است.

بسته بندی به نوعی میتواند مانند یک بروشور یا کاتالوگ عمل کند.روی بسته بندی میتواند اطلاعات کامل محصول درج گردد.این اطلاعات نظیر نحوه استفاده،تاریخ انقضا،قیمت،مواد تهیه کننده و … میتواند قرار گیرد.

یک بسته بندی میتواند محصول را از نظر آسیب در امان نگه دارد.این آسیب میتوند ضربه،فاسد شدن و … باشد.این امر هم یکی از دلایل ضروری وجود یک بسته بندی خوب است.
اهمیت قیمت دسته بندی

شما قبل از اینکه به سفارش بسته بندی اقدام کنید ابتدا باید ببینید محصول شما چیست و عمده قشری که خریدار محصول شما هستند چه کسانی هستند.بسته بندی گران برای یک محصولی که برای قشر ضعیف یا متوسط جامعه هست قیمت کلی محصول را بالا می برد و باعث کاهش خریدارن این محصول می شود.